Skip to main content

In mijn kpn abonnement zitten 4 mobiele nummers.

Allen met hun eigen abonnement maar allemaal op mijn naam .

Mijn oudste zoon werkt inmiddels maar ik betaal nog steeds zijn abonnement,is het mogelijk om dat op zijn naam te zetten inclusief rekeningnummer?

Hij wil natuurlijk wel zijn 06- nummer houden en het liefst zijn abonnement wijzigen naar een unlimited abonnement

 

 

Hoi @sutton 

Dit doet me denken aan het formulier voor contractovername.


Wat zou dan de beste volgorde zijn:

Eerst het abonnement wijzigen naar unlimited en dan de contract overdracht of andersom?

Omdat de abonnements wijziging pas ingaat in de nieuwe maand?


Wat zou dan de beste volgorde zijn:

Eerst het abonnement wijzigen naar unlimited en dan de contract overdracht of andersom?

Omdat de abonnements wijziging pas ingaat in de nieuwe maand?

Het makkelijkste is samen met je zoon even naar een lokale KPN-winkel gaan en dan kan daar alles meteen geregeld worden.

 


Hoi @sutton, het contract overzetten kan inderdaad via het formulier wart Friesian noemt:

Dit doet me denken aan het formulier voor contractovername.

En via de winkel zoals JanD noemt. Beide opties zijn mogelijk, via de winkel is dat het snelste.

Als je het via het formulier wilt doen kan je het abonnement het beste eerst wijzigen en daarna pas overzetten naar zijn naam. Het formulier heeft namelijk een verwerkingstijd van 7 dagen. 


Ik ben afgelopen zondag naar de kpn winkel in maastricht geweest om het abonnement op zijn naam te zetten ,tot op heden zie ik nog geen wijziging in mijn kpn.

Hoe lang kan dit duren?


Als het in de winkel aangepast wordt zou het snel moeten gaan, zie je nu nog steeds de verkeerde naam? 

Zou je dan jouw forumprofiel kunnen voorzien van de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van jou en van je zoon, laatste 3 cijfers van de IBAN en het bewuste 06-nummer? Voor de gegevens waar geen vakje voor is kan je het bij 'Persoonlijke opmerkingen’ zetten. Zorg dat je privégegevens alleen invult in vakjes waar 'Privé’ bij staat. Na het invullen kan je een seintje geven, dan kan ik meekijken.


Ik denk dat ik alles heb ingevuld

 


Tot nu toe nog steeds niets veranderd.

 


Dank je voor de gegevens @sutton, ik zie dat een medewerker van de winkel de gegevens geopend heeft. Wat daarbij precies is gedaan kan ik niet zien, heeft de medewerker tegen jou aangegeven hoe de wijziging precies is gedaan of aangevraagd? Het kan zijn dat ze hetzelfde formulier hebben gedaan via de website, als dat zo is geldt de 7 dagen alsnog.


De medewerker heeft alleen gezegd dat hij de gegevens heeft gewijzigd en omdat dit op een zondag was het een paar dagen kon duren voor het aangepast was.

Mijn bezoek aan de winkel was dus voor niets blijkbaar,jammer van mijn tijd weer.......


Is er misschien iemand van kpn op het forum hier die wel kan kijken waarom dit zo lang duurt?


Nee helaas, zoals ik zei heeft de winkel geen notitie achtergelaten wat ze precies hebben gedaan. Ik zie alleen dat ze de abonnementsgegevens hebben geopend. Meer dan dat kunnen wij helaas niet inzien. Wel zie ik dat jouw naam er nog steeds bij staat, het is nog niet gewijzigd. 

Wat je kunt doen is het abonnement wijzigen naar Unlimited zoals jullie al van plan waren en daarna het formulier op de website zelf de contractovername aanvragen. Als het proces wat de winkel gestart heeft loopt zal het via hen alsnog gewijzigd worden, maar dan loopt dit ook voor als dat niet goed gaat.


Als ik het abonnement wil wijzigen heb ik nergens de optie unlimited?

 


Het wijzigen is gisteren toch nog gelukt zo te zien, ik zie het abonnement per vandaag als een Unlimited abonnement staan. Nog wel op jouw naam in plaats van dat van je zoon, die wijziging kan je via het formulier nog aanvragen dus.


Dat abonnement heb ik zelf gewijzigd,het blijkt maar weer dat als je wil dat iets goed gebeurt je het beter zelf kan doen.

Die contractwijziging zal ik dus ook maar weer zelf regelen.


Het wijzigen van het abonnement was je zelf aan het doen, daar is niets aan veranderd daarmee toch. Het kan zijn dat de handeling van de winkel nog wordt uitgevoerd, maar doordat er geen notitie van is kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Door het verzoek ook zelf te doen weten we zeker dat het proces loopt.