Skip to main content

Ik kan niet bellen, kunnen jullie zien wat het probleem is?

al geprobeerd:

  • telefoon uitzetten 
  • sim-kaart opnieuw insteken
  • vliegtuigmodus gecheckt

 

@Ienes Welkom op het forum. 

Wat gek dat je niet kunt bellen, krijg je als dit probeert ook een melding te horen? 

En lukt het nog wel om bijvoorbeeld mobiele data te gebruiken of een sms te versturen of lukt dit ook niet? 


Ik krijg alleen 3x tuut en opeoep mislukt. Ik heb een abonnement met onbeperkt internet. 


Is dit naar één nummer of ook andere? Heb je andere nummers ook al geprobeerd?

Staat het nummer nog wel juist in je telefoon?


Ik kan naar geen enkel nummer meer bellen.


En ik kan ook niet gebeld worden.


@Ienes En lukt het ook om dat internet te gebruiken, dus op je telefoon bijvoorbeeld een website te bezoeken? 

En heb je dit probleem met alle telefoonnummers die je probeert te bellen?


Internet lukt wel. Ik kan geen enkel nummer bellen.


Ik kan wél whatsapp bellen en gebeld worden! Zojuist geprobeerd.


@Ienes Dan heb je dus wel een internet verbinding, maar dit zou nog je wifi verbinding kunnen zijn. 

Mag ik vragen wat je linksboven in beeld ziet, zie je daar wel KPN staan en hoeveel bereik je hebt, of staat hier een andere melding? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen met in ieder geval het mobiele nummer waar het om gaat (deze kun je onder "persoonlijke opmerkingen" plaatsen)?

Dan kan ik controleren of het aan onze kant ook goed gaat! 


Mijn wifi staat uit. Er staat geen kpn in de linkerhoek.


@Ienes Aan onze kant zie ik geen problemen. 

Heb je een mogelijkheid de simkaart eens in een ander toestel te testen om te controleren of je hier dan wel mee kunt bellen en gebeld kunt worden? 


In een andere telefoon doet ie het ook niet. Ik ga even de simkaart ruiken met de simkaart in mijn mobiele wifi router, misschien heb ik dat verkeerd gedaan. Ik zal laten weten of dat het probleem is.


Zojuist de simkaart gewisseld met de router, ik kan weer bellen! 
Hopelijk is het probleem opgelost.

bedankt.