Skip to main content

Hi,

Het 3G bij ons is dermate slecht. Gemiddeld een streepje. Ik heb dit al diverse keren aangegeven bij KPN en elke keer werd het bevestigd dat er een probleem is. Op een gegeven moment zag ik het ook op de site staan maar het zou einde maart opgelost zijn. Helaas, nog steeds het zelfde euvel. Ik heb een zakelijk abbo en mijn zoon een paticilier en we hebben beide het zelfde issue. Ik zou graag willen weten wat ik hier mee kan doen. Tenslotte betaal ik voor iets wat ik niet geleverd krijg ?? Postcode is****


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid 

Er zijn nog 2 andere providers / mobiele netwerken (waarvan er 1 overigens geen 3G meer heeft). 

Waarom geen 4G? Of misschien 2G?

Misschien kijken op https://antennekaart.nl/kaart/lte?lat=51.34233947&lng=6.13535019&zoom=15&providers=kpn,t-mobile,tele2,vodafone


ik bedoel idd 4G, maar ik kan natuurlijk niet zo maar overstappen want je hangt vast aan abbonementen.

 


ik bedoel idd 4G, maar ik kan natuurlijk niet zo maar overstappen want je hangt vast aan abbonementen.

Inderdaad is overstappen zonder afkoop natuurlijk niet altijd aan de orde, alleen als de dekking echt heel slecht is, dan kun je soms wel kostenloos binnen de minimale contractduur opzeggen.

Maar in geval van 4G hoeft weinig streepjes nog niet direct te beteken dat er nauwelijks of geen communicatie mogelijk is.

Valt b.v. VoLTE/4Gbellen ook weg ?

En wat haal je aan snelheid bij speedtest.net ?

 


Er zijn steeds meer merken en typen waar KPN “bellen via wifi” voor heeft geïntegreerd in het netwerk. Dat kan als je een OPPO, Samsung, iPhone, CAT S52 of een Huawei hebt.

Er zijn best flinke gebieden waar je binnen (in huis en zeker kantoorpand met stalen constructies en gecoate ramen) geen of nauwelijks bereik hebt. Dan is VoWifi een uitkomst.


Dat ben ik helemaal met je eens, maar als ik het roep dan spreek je dat tegen  :-)

Ik had zoiets ook kunnen antwoorden maar dan ben ik eerst benieuwd of de vraagsteller buiten wel voldoende signaal heeft.


Hoi @Mikkel1970, welkom op het forum!
Zoals @PeterG noemt is bellen over wifi vaak een goede oplossing om toch bereikbaar te zijn tot het probleem met de mast opgelost is.
Voor jouw zakelijke aansluiting kun je ook terecht op het zakelijke forum of 0800-0403