Skip to main content
Antwoord

Mobiel bestelling geannuleerd vanwege missende voorletters. Nu loop ik een korting mis

• November 4, 2025
  • 13 reacties
  • 167 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vorige week vol trots gebruik gemaakt van de Oppo Find X9 Pro actie, snel beslist en de overstap naar KPN gemaakt. Na 20 jaar Vodafone.
Vandaag bezorgd, ik verwachte geen problemen. 

Maar helaas, de bezorg meneer meende dat hij al mijn voorletters moest invoeren en daarom ging de check bij KPN mis. 
In mijn hele leven gebruik ik alleen mijn eerste voorletter dit is tot op heden altijd goed gegaan, maar goed als dit nodig is wil ik het best aanpassen.
Ik werd verzocht om met KPN te bellen om mijn gegevens aan te passen, dit klonk alsof hij diezelfde middag nog terug zou komen als dit geregeld was.

Gebeld met KPN en mijn gegevens aangepast zodat daar nu wel al mijn voorletters in staan.
Maar wat blijkt, de hele bestelling is geannuleerd! 

Het is volgens de klantenservice niet mogelijk om de bestelling aan te passen, ze kunnen alleen een nieuwe bestelling plaatsen.
Helaas is de actie net een dag voorbij en de korting is daarmee ook vervlogen. Ik zit hier nog steeds in verbazing dat dit de werkwijze is van een toch wel groot gerenommeerd bedrijf.
Had ik het maar in het weekend laten bezorgen, toen liep de actie nog en had ik wel opnieuw een bestelling met korting kunnen doen.

Het feit dat je een hele order annuleert op een foutje, welke ook door KPN personeel of de bezorg meneer gemaakt had kunnen worden.
De klant helemaal nergens meer recht op heeft.

Als ik de forums van KPN teruglees is dit een probleem wat al jaren speelt en kennelijk de normale gang van zaken is bij KPN.
Desondanks hoop ik toch op een fatsoenlijke oplossing

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@RNaam. Welkom op de KPN Community! Erg zuur dat je bestelling van afgelopen weekend is geannuleerd, waar ook nog eens een grote korting mee gemoeid ging. Begrijpelijk dat je dan hier controleert wat er toch nog mogelijk is. 

Helaas moet ik mij wel scharen achter de reacties die hier al zijn gegeven. In het geval dat de voorletters en/of achternaam niet klopt bij de bestelling, dan wordt ie in zijn geheel geannuleerd. Alles moet in zijn volledigheid correct ingegeven zijn, anders kan de bezorger niets anders dan weer onverrichte zaken te vertrekken. De bestelling kan dan alleen opnieuw (met de juiste gegevens) met de op dat moment geldende acties ingevoerd worden. Dat is natuurlijk wel zuur in het geval van zo'n geweldige lanceeractie van de Oppo Find X9 Pro die eerder liep, maar er is niets aan te doen. 

Hopelijk weerhoud je dit niet van opnieuw een bestelling te plaatsen. Zeer waarschijnlijk zal je wel een nieuw toestel (ergens) bestellen en ik wil je dan ook daar alvast veel plezier mee wensen. 

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 4, 2025

Hallo ​@RNaam ,

Er is nu een andere leuke actie voor dit toestel:

Krijg de Air4 Pro en 80 W SuperVOOC

OPPO

Bij aankoop van de OPPO Find X9 en X9 Pro.

Aankoopdatum
29-10-2025 tot en met 30-11-2025

Registreren kan tot en met:
14-12-2025

https://donaraz.com/oppo

bron: 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/telefoons/oppo?toestelbetaling=recurring&data=onbeperkt&sorteren=sort_order,ASC

OPPO Find X9 Pro

Krijg nu de OPPO Enco Air4 Pro + 80 W SuperVOOC adapter ter waarde van € 158,- cadeau! 

Zo vraag je de OPPO Enco Air4 Pro en 80 W SuperVOOC adapter aan:

• Bestel een OPPO Find X9 Pro tussen 29 oktober 2025 en 30 november 2025. 

• Vraag jouw cadeau aan via de OPPO promotiepagina . Hier vind je ook de actievoorwaarden.

• Aanmelden kan tot en met 14 december 2025. Zolang de voorraad strekt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 4, 2025

Bedankt voor je reactie. Ik hoop eigenlijk dat het vanuit KPN netjes opgelost wordt.

De website die je stuurt ken ik niet en kan er ook verder niks over vinden. Wat de actie precies inhoudt staat er ook niet bij.

• November 5, 2025

Dit word niet opgelost. Je moet gewoon je gegevens goed invoeren. Als je dit niet doet ben je gelijk klaar. Hier zijn ze heel streng in, dit is om fraude te voorkomen. Gegevens aanpassen doen ze niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 5, 2025

Bedankt voor je reactie. Ik hoop eigenlijk dat het vanuit KPN netjes opgelost wordt.

De website die je stuurt ken ik niet en kan er ook verder niks over vinden. Wat de actie precies inhoudt staat er ook niet bij.

OPPO Find X9 Pro

Krijg nu de OPPO Enco Air4 Pro + 80 W SuperVOOC adapter ter waarde van € 158,- cadeau! 

Zo vraag je de OPPO Enco Air4 Pro en 80 W SuperVOOC adapter aan:

• Bestel een OPPO Find X9 Pro tussen 29 oktober 2025 en 30 november 2025. 

• Vraag jouw cadeau aan via de OPPO promotiepagina . Hier vind je ook de actievoorwaarden.

• Aanmelden kan tot en met 14 december 2025. Zolang de voorraad strekt.

bron: 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/telefoons/oppo?toestelbetaling=recurring&data=onbeperkt&sorteren=sort_order,ASC

(link nu ook toegevoegd aan mijn eerste reactie.)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

@Noordzee die actie staat totaal niet in verhouding. KPN had 750 euro korting plus oplader en oortjes.

@Marlon92 weinig mis met mijn gegevens, er zijn genoeg bewijzen dat ik toch echt ik ben die de telefoon in ontvangst neemt.

Als er om wat voor (menselijke) reden een foutje optreed in het proces houd bij KPN alles op. Bijzonder dat je als zo'n groot bedrijf zo'n definitief proces hebt zonder coulance om te bestellen met de actie voorwaarde waarmee ik het toestel en abbonement gekocht heb.

• November 5, 2025

weinig mis met mijn gegevens

Weinig is teveel. Er moet gewoon helemaal niets mis zijn met je gegevens. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Dat is het ook niet. Maargoed ik ga hier ook niet geholpen worden merk ik al. Dat is de houding van KPN.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 5, 2025

Dat is het ook niet. Maargoed ik ga hier ook niet geholpen worden merk ik al. Dat is de houding van KPN.

Dit heeft niets net de houding van KPN te maken, dit forum is voor en door klanten en geen helpdesk van KPN ​@RNaam 

Verder is de enig juiste naam zoals deze op je ID staat, een voorletter te weinig opgegeven en het klopt al niet meer.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Ik dacht dat hier mensen op het forum zaten die wellicht wisten of dit te bespreken valt met iemand binnen KPN zonder dat je vastloopt op de muur "klantenservice".

Of dat mensen zich wellicht ook verbazen over de manier van werken bij KPN.

Maargoed sluit dit topic maar. Valt niks te behalen met KPN of dit forum. Iedereen vind het maar normaal.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 5, 2025

Beste ​@RNaam ik verdedig KPN niet, maar KPN kan hier niets aan doen.

Als je een vliegticket besteld had met dezelfde gegevens als naar KPN toe, had het ook niet geklopt en was je niet toegelaten tot het vliegtuig.

Bij officiële zaken altijd de naam en voorletters gebruiken die op je ID staan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Ik vlieg al jaren met alleen de eerste voorletter dus die vergelijking gaat niet op.

Bij een webwinkel bestel ik ook niet met alle voorletters, ik dacht dat het hier ook gewoon om een normale bestelling ging.

Maar oke foutje kan gebeuren, dat het zo onherstelbaar zou zijn vind ik absurd. Daar zit vooral mijn frustratie bij KPN.

Daar kan KPN prima wat aan doen door de bestelling opnieuw te maken met de actie voorwaarden waarmee ik het toestel gekocht heb.

• November 5, 2025

Je sluit een contract af. En wellicht ook een lening voor het toestel. Dan moet alles gewoon kloppen tot in detail.

Als jij een huis koopt en een hypotheek bij de bank wilt afsluiten, dan moeten ook al jouw voorletters kloppen hoor.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Hoi ​@RNaam. Welkom op de KPN Community! Erg zuur dat je bestelling van afgelopen weekend is geannuleerd, waar ook nog eens een grote korting mee gemoeid ging. Begrijpelijk dat je dan hier controleert wat er toch nog mogelijk is. 

Helaas moet ik mij wel scharen achter de reacties die hier al zijn gegeven. In het geval dat de voorletters en/of achternaam niet klopt bij de bestelling, dan wordt ie in zijn geheel geannuleerd. Alles moet in zijn volledigheid correct ingegeven zijn, anders kan de bezorger niets anders dan weer onverrichte zaken te vertrekken. De bestelling kan dan alleen opnieuw (met de juiste gegevens) met de op dat moment geldende acties ingevoerd worden. Dat is natuurlijk wel zuur in het geval van zo'n geweldige lanceeractie van de Oppo Find X9 Pro die eerder liep, maar er is niets aan te doen. 

Hopelijk weerhoud je dit niet van opnieuw een bestelling te plaatsen. Zeer waarschijnlijk zal je wel een nieuw toestel (ergens) bestellen en ik wil je dan ook daar alvast veel plezier mee wensen.