Skip to main content

waarom kan ik niet bellen als ik een stroomstoring heb?

Goedemorgen @Jose1952! Erg vervelend dat je telefonisch niet bereikbaar bent! Waar gaat het precies om: een vaste telefoon of een mobiel? Heb je al gecontroleerd of de storing aangemeld staat op Problemen & Storingen? 
Meer informatie en jouw klantgegevens ingevuld in jouw Forum profiel is fijn, dan kan er met je meegedacht en gekeken worden.

Als je sneller en persoonlijker contact wenst, dan kun je met ons chatten. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.


  waarom kan ik niet bellen als ik een stroomstoring heb?

Maar wel internetten??? Met die mobiel???

Als de stroom thuis eraf is zou je telefoon gewoon via 4G moeten kunnen bellen.


Hallo @Jose1952 ,

Bij een stroomstoring kun je niet bellen met je vaste toestel. Dus je kunt dan niet via jouw internet-thuisabonnement bellen.

Maar als jouw mobiele telefoon nog opgeladen is, dan is dat het alternatief tijdens een stroomstoring. 


Ik heb mobiel internet van de KPN we hadden een stroomstoring in ons dorp van anderhalf uur,

De vaste telefoon deed het niet maar is ook logisch, maar ik dacht niet erg ik heb een abonnement bij de KPN en kan gewoon mijn mobiel gebruiken. Maar die deed het ook niet.

vraag is wat heeft het uit te staan met een stroomstoring?


Tja, waar denk je dat de mobiele netwerk antennemast dan last van heeft? De stroomstoring laat ook die mast niet ongemoeid. Noodstroom (accu's, als ze er al zijn) heeft beperkte capaciteit.