Skip to main content

Beste,

Mijn man en ik hebben beiden een KPN mobiel abonnement. We wonen dicht bij de grens en komen dan ook nogal vaak in het buitenland. Zodra we de grens over rijden, schakelt zijn telefoon meteen over op een buitenlands netwerk en ik heb geen internet meer (en mijn zoon die ook een KPN abonnement heeft ook niet.) Ik heb de instellingen van mijn zoon en mijn telefoon gelijk gezet met die van mijn man. maar dat helpt niet. Ook hebben mijn zoon een heel stappenplan gevolgd (van KPN wat over dit onderwerp op internet stond, we moesten dan allemaal instellingen aanpassen en KPN internet kiezen bij namen en toegangspunten e.d.) maar het helpt allemaal niet. zo vervelend! Kunnen jullie ons helpen?

Heeft u misschien nog een heel oude simkaart? 


ja dat kan wel maar net zo oud als die van mijn man. en van zoon is 1,5 jaar oud.

 


Hallo @Femster , helpt het dan niet om handmatig een buitenlands netwerk te kiezen?

Het komt soms voor, dat er wat fout staat in de KPN systemen. Dan staat “roaming” op netwerknivo uit. Zet jouw gegevens (privé) in jouw forumprofiel (klik hier), alleen zichtbaar voor jou en KPN. Dan kan een KPN moderator dit voor je controleren. Reactietijd meestal zo’n 1-2 dagen.


Hoi @Femster! Welkom op ons forum. De community heeft je al een eind op weggeholpen zie ik!
In principe staat alles over internet in het buitenland in dit topic:

Om je instellingen na te laten kijken is het altijd het snelste om om even met ons te bellen op 0800-0402 (vanuit het buitenland op 0031612001200)

Uiteraard wil ik ook altijd wel even met je meekijken maar daarvoor heb ik nog wel wat gegevens van je nodig. Kun je zoals RBXX hierboven noemt je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!


Ik heb mijn gegevens ingevuld. Er zou dus meegekeken kunnen worden.


Bedankt voor je gegevens @Femster. Ik zie hier niet dat data in het buitenland geblokkeerd is. Op beide nummers moet internet gewoon werken in het buitenland!
Kunnen jullie in het buitenland eens proberen te verbinden met een van de andere netwerken daar?

Ik begrijp dat jullie de toestelhulp al doorlopen hadden. Voor de zekerheid kun je ook altijd even langs een winkel of met ons bellen op 0800-0402 om samen de instellingen nog even te controleren.


Oke, als we weer de gens over gaan, proberen we het. Lukt het niet dan zal ik bellen. Bedankt