Skip to main content

Sinds kort delen mijn dochter en ik data, maar bij mij werkt het mobiel internet buitens huis niet meer goed. Wat kan ik doen?

Hallo @Moon70 wat bedoel je precies met ‘werkt niet meer goed’?

Concrete foutmeldingen o.i.d.?

 


Social media kan ik buiten niet gebruiken (melding dat er geen internetverbinding is), whatsappen lukt ook niet, maar de route navigatie werkt bijvoorbeeld weer wel. 


Hallo @Moon70 ,

Staat in het menu van jouw telefoon de optie “mobiel netwerk” aan? 
 

En routenavigatie kan ook werken zonder mobiel internet, whatsapp en andere sociale media niet. 


Mobiel netwerk staat ingesteld op kpn...verder geen "aan" mogelijkheid zichtbaar.


Zoek dan eens op “mobiele data”. Zet die aan.


Ik vind alleen mobiele netwerken en gegevens. Overschakelen als wifi niet beschikbaar is staat aan. 


Bij mij werkt het zo 

menu

Mobiel Netwerk 

Mobiele Data 

Die aanzetten. 


Hallo @Moon70, welkom op het KPN Forum!

Om buitenshuis gebruik te maken van internet is het belangrijk dat je data hebt én dat je mobiele datanetwerk op jouw telefoon aanstaat. Werkt mobiel internet niet? Dan kan je eerst ons stappenplan voor geen netwerkverbinding eens doornemen. Daarin staat ook hoe je kunt controleren of mobiele data aanstaat.

Staat mobiele data inderdaad aan? Dan is de vraag of je wel data hebt. Ook met een 0 GB abonnement kun je gebruik maken van internet buitenshuis, al is het wel met een snelheid van maximaal 64 kbps. Dat is soms genoeg om berichten te versturen met Whatsapp, maar socialmedia gaat niet werken.

Je zegt MB's te delen met jouw dochter. Deelt zij de MB's met jou? Of deel jij deze met haar? Als zij MB's deelt met jou, kan het zijn dat de MB's die zij met jou heeft gedeeld, verlopen zijn.

Hoelang zijn gedeelde MB's houdbaar?

De MB's die jij hebt gedeeld, zijn net zolang houdbaar als jouw bundel. Dus tot aan de laatste dag van jouw factuurperiode. 

De MB's die jij hebt ontvangen, zijn zolang houdbaar als de bundel van degene die de MB's met jou gedeeld heeft.

Met andere woorden: degene die deelt, bepaalt tot wanneer de gedeelde MB's te gebruiken zijn.

Om te voorkomen dat jij zonder dat komt te zitten, kan je Automatisch MB's Delen instellen.


Dnk jullie voor de antwoorden. Mobiele data delen heb ik met de extra uitleg kunnen vinden en stond aan. Ik zal straks even vragen hoe het bij mijn dochter is ingesteld. Zij deelt met mij dus misschien heeft zijn automatisch delen niet ingesteld.


Het ontvangen van tekstberichten met WhatsApp zou eigenlijk altijd moeten werken. Ook als u geen bundel heeft of die bundel op is. Dan heeft u een heel trage verbinding. Korte tekstberichten ontvangen zou daarmee nog moeten lukken.

Maar lukt dat ook niet? Ziet u rechtsboven wel een 4G of 5G icoontje?