Skip to main content

Vanaf vandaag ben ik overgestapt van T-Mobile naar KPN. Hiertoe heb ik contractueel een Internet bundel van 2Gig. Bij het inloggen via de App zie ik echter dat ik begin met slechts 1225 MB met nog maar 18 dagen te gaan. 

Dus mijn vraag: Hoe kan dit ??

Hallo @Shiro Tagashi 

Bij KPN wordt de data per kalendermaand toegekend. Omdat de maand nog maar 18 dagen duurt, krijg je deze eerste maand ook maar voor 18 dagen data toegekend. Vanaf 1 november krijg je iedere maand de contractuele hoeveelheid van 2GB.

Het zijn trouwens nog 19 dagen:  2000 / 31 x 19 = 1225

Daarom zal je deze eerste maand ook niet de volledige abonnementskosten betalen.


Je abonnement gaat vandaag in. Normaal krijg je 2048 Mb voor een volle periode van een maand. Nu krijg je dus 18 / 30 * 2048 = 1228 Mb. 
 

Ze zullen je deze eerste periode ook naar ratio in rekening brengen. 


@RBxx : Ah kijk eens aan. Dat is een duidelijk verhaal. Dank U hartelijk voor deze uiteenzetting. Ik zal trachten de volgende keer een wat meer positieve teneur aan te slaan.


Welkom bij KPN @Shiro Tagashi. Zie dat jouw vraag al beantwoord is door mede forumleden!
Heb je nog andere vragen? Stel ze hier gerust! De KPN Community denkt graag met je mee :muscle_tone1: