Skip to main content

Beste Kpn, ik heb een vraag over het mobiele internet in Finland. 

 

Ik ben momenteel in Finland, ik heb zeer goed bereik (alle streepjes) en er staat 4g. Desondanks is het internet alsnog extreem traag. Vooral uploaden is eigenlijk niet mogelijk. Is hier een oplossing voor? Ik heb al handmatig alle netwerken geprobeerd, maar dit lost het probleem niet op. 

 

Mvg en alvast bedankt, 

Thijs

Dag @Thijs Bruins Welkom hier op het KPN Forum. Goed dat je je vraag hier stelt. Bereik in het buitenland kan soms lastig zijn. 

Allereerst wat extra context: we zijn als KPN een Nederlandse provider en we hebben invloed op het Nederlandse netwerk. Als je in het buitenland van mobiel internet gebruik maakt, ben je ‘te gast’ op het netwerk van een lokale provider. Zo'n provider kan in meer of mindere mate goede dekking bieden, net als een provider hier. We hebben uiteraard geen inzicht in de status van buitenlands netwerk. Er kan een lokale storing zijn en lang niet overal en in elk land vind je de hoge mate van dekking en bereik die we hier in Nederland hebben. Daar kunnen wij als Nederlandse provider weinig aan veranderen. 

Je kunt zelf wel het een en ander doen. Je kunt -zoals je al gedaan hebt- een andere provider selecteren. Je kunt ook testen of het probleem ligt aan het lokale netwerk, of toch aan je eigen toestel. Lees vooral dit topic over mobiel in het buitenland eens door. Daar staan veel tips in uitgelegd.