Skip to main content

Dag!

 

Er is een volgende situatie:

In Amersfoort heb ik regegeld geen internet op mijn mobiele abbo. Ik heb dan wel daadwerkelijk bereik en de telefoon lijkt zich bij de mast hebben aangemeld, echter krijg ik er geen netwerk overheen. Ik moet dan uit de buurt gaan en dan verbind die met een mast die me wel internet toegang geeft.

 

Dit is met mijn simkaart en telefoon ongerelateerd. 

 

Om vooraf vragen te voorkomen, het volgende heb ik al getest:

  • Ander sim kaart besteld
  • ander telefoon gebruikt
  • Telefoon updaten
  • Telefoon opnieuw opstarten
  • Zelf provider opnieuw aankiezen (aanbieder) in de hoop dat die een andere mast verbind.

 

Het lijkt er (vanuit mijn IT kennis) dat de mast waar mijn simkaart mee verbind  niet goed authenticeert waardoor ik er wel verbinding mee heb maar geen data kan/mag versturen.

 

Kan dit door een technische persoon bij KPN nagelopen worden? (SIP Geschiedenis i.c.m. Authenticatie nakijken op mijn SIM / Profiel)

(Gaat om nummer 0611….)

 

Alvast hartelijk bedankt!

Goedemorgen @FamVerhoef en welkom hier op ons forum!

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt. Goed ook om te lezen dat je zelf al de nodige stappen hebt doorlopen om op die manier de nodige zaken alvast uit te sluiten. Waar ik nog wel even benieuwd naar ben; sinds wanneer speelt dit probleem? Ik neem aan dat het in het verleden wel goed heeft gewerkt? En zijn er meer mensen in je omgeving (met een KPN aansluiting) die soortgelijke problemen ondervinden?


Dag,

 

Het wordt tijd om notificaties uit te zetten. Excuses voor mijn late reactie.

Ik merk het op sinds de afgelopen maanden, echter kan het zijn dat het langer heeft gespeelt (kom sinds kort daar vaker). Vrienden hebben dan wel internet, en vraag ik ze om een hotspot (Beetje lullig met een unlimited abbo).

 

Het lijkt er op dat die niet wilt authenticeren (Voorheen bij IT bedrijf eigen provider over het KPN network gehad met 20403 waarvan we wel is issues hadden als diegene naar het buiteland ging en switcht naar 20408 we dezelfde issues hadden met terugkomst naar nederland.

 

Ik hoop dat ik zo genoeg informatie mee geef!

 

 


@JanZ_ 

 

Heb je meer informatie vanuit mij nodig? :)


@JanZ_

 

Heb je meer informatie vanuit mij nodig? :)

Ja, eigenlijk wel @FamVerhoef! Zou je je profiel nog aan willen vullen met je 06 nummer en je postcode & huisnummer? Alvast bedankt!


@JanZ_

 

Heb je meer informatie vanuit mij nodig? :)

Ja, eigenlijk wel @FamVerhoef! Zou je je profiel nog aan willen vullen met je 06 nummer en je postcode & huisnummer? Alvast bedankt!

Ga ik nu doen!


@JanZ_

 

Heb je meer informatie vanuit mij nodig? :)

Ja, eigenlijk wel @FamVerhoef! Zou je je profiel nog aan willen vullen met je 06 nummer en je postcode & huisnummer? Alvast bedankt!

Ga ik nu doen!

@JanZ_ gegevens zijn aangevuld! (Forum account staat niet op m'n eigen e-mail waardoor ik niet altijd notificaties zie)


@JanZ_

 

Heb je meer informatie vanuit mij nodig? :)

Ja, eigenlijk wel @FamVerhoef! Zou je je profiel nog aan willen vullen met je 06 nummer en je postcode & huisnummer? Alvast bedankt!

Ga ik nu doen!

@JanZ_gegevens zijn aangevuld! (Forum account staat niet op m'n eigen e-mail waardoor ik niet altijd notificaties zie)

Super, hartstikke bedankt @FamVerhoef, ik heb meteen een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Zij zullen dit verder op gaan pakken en zullen nog contact op gaan nemen, wacht dat eventjes af!
Mocht ik vanaf hier nog iets anders voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. 


Helemaal super dank je wel daarvoor!