Skip to main content
Beantwoord

Mobiel internet tijdens het bellen werkt niet meer tijdens het bellen

• November 17, 2022
  • 2 reacties
  • 5767 keer bekeken

Ik kan al een aantal dagen mijn mobiel internet niet gebruiken tijdens het bellen. Mijn instelling staan juist.  Hoev kan ik dit oplossen? 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi @MemV en welkom op het forum! Als je niet kunt internetten tijdens het bellen, bel je vermoedelijk via het 2G-netwerk. Dan kan het niet tegelijk. Als je via 4G belt, wel. Via onze website controleer je gemakkelijk of bellen via 4G, ook wel VoLTE, aan of uit staat en of je netwerkinstellingen goed staan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 25, 2022

Hi @MemV en welkom op het forum! Als je niet kunt internetten tijdens het bellen, bel je vermoedelijk via het 2G-netwerk. Dan kan het niet tegelijk. Als je via 4G belt, wel. Via onze website controleer je gemakkelijk of bellen via 4G, ook wel VoLTE, aan of uit staat en of je netwerkinstellingen goed staan.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 9, 2022

Om gebruik te kunnen maken van internet tijdens het bellen moet VoLTE (4G bellen) juist aan staan. Anders gaat de telefoon voor bellen terugschakelen naar 2G en dan is er dus geen internet meer.

Quote uit het genoemde artikel uit "Beleef KPN"

Multitasken terwijl je belt: Terwijl je belt, kun je gewoon blijven internetten op het betrouwbare en stabiele 4G netwerk. Lekker multitasken noemen we dat!