Skip to main content

Ik kan al een aantal dagen mijn mobiel internet niet gebruiken tijdens het bellen. Mijn instelling staan juist.  Hoev kan ik dit oplossen? 

Hi @MemV en welkom op het forum! Dit kan kloppen. Als je VoLTE aan hebt staan, dan gebruikt je toestel in principe ook de internetverbinding voor het bellen. Dat betekent dat je dan niet kunt internetten terwijl je belt. Als je op de VoLTE pagina klikt op ‘Hulp bij instellen 4G’ en dan het toestel kiest wat je gebruikt, dan kun je zien hoe je dit instelt, en dus ook waar je dit weer uit kunt zetten. Dan kun je wel internetten terwijl je belt, alleen kan de kwaliteit van de telefoongesprekken dan wel wat achteruit gaan. 


Dit heeft het probleem helaas niet verholpen


@MemV Kun je dan een foto sturen van hoe de instellingen nu staan in je toestel wat betreft VoLTE? 🙂


 


Om gebruik te kunnen maken van internet tijdens het bellen moet VoLTE (4G bellen) juist aan staan. Anders gaat de telefoon voor bellen terugschakelen naar 2G en dan is er dus geen internet meer.

Quote uit het genoemde artikel uit "Beleef KPN"

Multitasken terwijl je belt: Terwijl je belt, kun je gewoon blijven internetten op het betrouwbare en stabiele 4G netwerk. Lekker multitasken noemen we dat!


Een vraag aan @MemV : Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart?

Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem. Bij bellen schakelde mijn telefoon terug naar 2G.
Ook deed bellen via WiFi het niet meer. Na een herstart van de telefoon werkte het weer.


Yes, hielp niet. Update gedaan.. ook geen effect. 


Helder, en dank voor de hulp @RBxx

Zou je jouw simkaart dan eens in een ander toestel willen testen @MemV? Als je er even eentje van iemand kunt lenen, puur om te testen of het internetten dan wel werkt met bellen tegelijkertijd, dan kunnen we uitsluiten of dat het mis gaat in het toestel of ergens anders. Ik hoor graag wat de resultaten zijn!