Skip to main content

Krijg net de factuur van afgelopen maand, blijk ik vanaf 3 oktober op Jamaica iedere dag tussen de 1 en 4 Kb internet verbruikt te hebben terwijl ik bij aankomst op 30 september deze toch echt te heb uitgezet op mijn Iphone 11 door mobile data uit te zetten.

Gaat niet om de kosten, maar als iets uitstaat kan je toch geen verbruik hebben, of ben ik nu gek?

Hoe kan het dat ik de eerste paar dagen (30 september t/m 2 oktober) geen verbruik had?

We zijn de hele periode op de zelfde locatie geweest, met prima wifi, wel paar uitstapjes gemaakt.

Wat moet een mens nog doen om dan geen kosten te maken als uitzetten ook niet helpt.

 

Hallo @jvtoorn ,

Dit minimale mobiele verbruik kan komen d.m.v. een pushbericht of iets kleins in een app. 

Ik had dat eerst ook op Mijn iPhone, maar nu staat vrijwel alles uit. 

 

Kijk in je menu Mobiel netwerk

Dan helemaal naar beneden scrollen naar Mobiele Data 

Daar kun je zien waar het minimale verbruik aan opgegaan is. 

Zet bij zoveel mogelijks apps het schuifje uit! 

 


Leuk antwoord maar hoe kan het als je iets uit zet het toch nog blijf werken.

Uit is toch uit of zie ik dat verkeerd, ik snap er niets van, maar goed het zal wel.

Ik vind het gewoon vreemd dat dit kan, als iemand de schakelaar van het licht uit doet, gaat de lamp toch ook niet meer af en toe klein beetje branden. 😉

 

 


Misschien helpt het nog om van 4g terug te schakelen naar 2g.


Misschien helpt het nog om van 4g terug te schakelen naar 2g.

Nogmaals allemaal leuk, maar als je iets uit zet is het toch uit of snap ik de techniek niet meer?

 

KPN reageerd hier ook verder blijkbaar niet op, gaat ook niet om de kosten maar je schakeld iets uit en toch is er verbruik, ook als ik goed kijk tijdens de uren dat het bij ons nacht was.


Hoi @jvtoorn . Het is best vreemd en ik deel jouw verbazing. 

Laatst las ik dit artikel:

https://tweakers.net/reviews/7042/roaming-uit-en-toch-kosten-ongewenst-dataverkeer-in-het-buitenland.html

Ook hier nog de nodige vraagtekens.    Er zijn ook bepaalde merken telefoons die ondanks het uitzetten nog contact maken met de ‘thuisbasis’ ..  

Wat ik er nu van begrijp is dat je, met het uitzetten van mobiele data er voor zorgt dat er geen nieuwe sessies opgebouwd kunnen worden. Maar oude sessies kunnen wel doorlopen.

De oplossing zou dan zijn om na het uitzetten van je mobiele data ook de telefoon een herstart te geven. 

 


Leuk antwoord maar hoe kan het als je iets uit zet het toch nog blijf werken.

 

@jvtoorn 

Bij bepaalde telefoons werkt het toch echt zo. Ik heb het op mijn iPhone kunnen oplossen door wat ik in het verdere antwoord heb geschreven. De techniek erachter weet ik verderop niet.      


Hoi @jvtoorn . Het is best vreemd en ik deel jouw verbazing. 

Laatst las ik dit artikel:

https://tweakers.net/reviews/7042/roaming-uit-en-toch-kosten-ongewenst-dataverkeer-in-het-buitenland.html

Ook hier nog de nodige vraagtekens.    Er zijn ook bepaalde merken telefoons die ondanks het uitzetten nog contact maken met de ‘thuisbasis’ ..  

Wat ik er nu van begrijp is dat je, met het uitzetten van mobiele data er voor zorgt dat er geen nieuwe sessies opgebouwd kunnen worden. Maar oude sessies kunnen wel doorlopen.

De oplossing zou dan zijn om na het uitzetten van je mobiele data ook de telefoon een herstart te geven. 

 

Heel leuk verhaal maar waarom heb ik dan de eerste drie dagen geen data verbruikt?

Dan zouden er juist nog oude verbindingen moeten zijn, ik was er al op 30 september en pas op 3 oktober begint het data verbruik, nogmaals kosten gaat het niet om maar voor mij als je iets uit zet is het ook uit.

Data verbruik door oude verbindingen, we hadden overal op het resort prima wifi, dus zou je daar ook geen data verbruik op verwachten.

Maar goed, het zal allemaal wel, ik zal het wel nooit gaan snappen, maar wat wel blijkt is dat je dus als je mobiel internet en roaming uit hebt staan je toch verbruik blijf houden.

Ik ben zeer benieuwd als ik weer naar buiten Europa ga en mijn telefoon opnieuw opstart bij aankomst of ik dan geen data verbruik zal hebben, ik geloof persoonlijk gewoon het verhaal niet, maar wie weet.