Skip to main content

mobiel internet werkt niet de wifi wel.

waarschijnlijk na installeren nieuw sim kaatje

sony experia d5503 er zijn geen toegangspuntennamen beschikbaar voor deze gebruiker (bij instelingen.)

ook nog een modem probleem deze gooit tientallen kerren per dag de verbinding eruit voor een korte tijd, zowel op pc laptop en diverse teefoons ook bekabeld modem exeria box v8

 

Hallo @harley77, welkom op ons forum! Balen dat je geen gebruik kunt maken van jouw mobiele data! Ik wil je allereerst vragen om het stappenplan Geen of beperkt internet op je telefoon? te doorlopen. 

Daarnaast geef je ook aan problemen met een wegvallende verbinding te ervaren. Hiervoor wil ik je adviseren de Experia Box een reset te geven. Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt.


Denise,

alle stappen zijn doorlopen maar de knop mobiele netwerken is er niet wel knop meer.

hieronder staat mobile netwerken, hierin  gegevensroaming aangezet.

dan namentoegangspunten, maar deze geeft melding instellingen voor toegangspunten zijn niet beschikbaar voor deze gebruiker.

dus ko hiermee niet verder ligt waarschijnlijk aan het over zetten van telfort sim naar kpn sim

graag oplossing.

 


denise,

foutje van mij toch gelukt met de telefooninstellingen van een  vergelijkbaar type gezocht en dat  werkte.

zeer trage site die toestel hulp.

modem restten doe ik vanavond handmatig.

thanx

henk


Fijn dat je er met behulp van de toestelhulp toch uitgekomen bent en dat mobiele data weer werkt. :slight_smile:


reset uitgevoerd valt minder vaak uit maar nog steeds aantal keer per dag vaak heel traag en duurt lang voordat deze reageert.

 


Fijn om te lezen dat de reset in ieder geval iets van verbetering heeft gegeven. Toch ervaar je nog regelmatig problemen, dat is jammer. Ik raad je aan om onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.