Skip to main content

Beste allemaal,

Ik heb bij KPN een vraag ingediend over mijn iPhone SE 2020. Deze werkte optimaal, totdat ik een update deed naar ios 15. Ik kan met niet herinneren of ik een update deed naar 15.0 of naar 15.2. Ik herinner me vaag, dat ik 2 updates achter elkaar deed in ongeveer een week, maar weet dit niet zeker. Na de eerste (of enige) update werd mijn internet slechter. Na de misschien tweede gemaakte update ging mijn internet zo traag, dat hij geen websites meer laadt. De volgende dag die kwam ik thuis, haalde de iPhone uit mn jaszak en de thuisknop had ineens een sterretje. Als je die aanraakte, kreeg je een schok.

 

iPhone weg gebracht naar een reparateur. De thuisknop werd uitgeschakeld en ik kreeg een app op de telefoon om als thuisknop te dienen. Internet compleet weg nu. De telefoon geeft gewoon aan KPN en 4G. Andere apparaten kunnen gewoon gebruik maken van mijn hotspot. Internet is er dus wel. Alleen mijn telefoon gebruikt het niet. 

 

Via Wifi werkt alles wel. Ik heb alle stappen doorlopen. Nieuwe simkaart, zelfs een nieuwe iPhone SE gekocht. iPhones overgezet, shit, zelfde probleem op nieuwe iPhone. HOE KAN DIT? Ik heb geen meldingen van storingen in de omgeving en ik heb nergens gelezen dat dit een bug is van de update. Ik ga nu maar een reserve kopie maken, de telefoon helemaal resetten en kijken of alles dan wel werkt. Als het werkt, zal ik al mijn apps apart moeten installeren ofzo. 

 

KPN heeft nog gevraagd of ik andere stappen wil ondernemen, die ga ik allemaal proberen als het resetten niet heeft gewerkt. Is er iemand die gewoon meteen weet wat het kan zijn uit eerdere ervaringen?

 

mvg 4nn4


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @4nn4, wat rot dat je ineens zo veel problemen met jouw iPhone SE hebt sinds deze iOS update. Ik lees dat je al van alles geprobeerd hebt, waaronder zelfs het kopen van een nieuwe iPhone SE. Ook dat maakte geen verschil begrijp ik. Je vertelt dat je nog andere stappen geadviseerd hebt gekregen; welke stappen zijn dit? Ben je er uit gekomen, en hoe gaat het nu met je toestel? Als hetzelfde nog speelt, dan vraag ik me ook af of je al contact met Apple hebt gehad? Aangezien het speelt sinds de laatste iOS update, lijkt het in die update te zitten die vanuit Apple is gedaan. Mogelijk weten zij ervan en hebben ze goed advies of een oplossing voor je. 


Ik heb alle instellingen en inhoud gewist en de telefoon als nieuw geïnstalleerd. Dus geen reservekopie overgezet. De update heb ik wel gewoon gedaan en alles werkt nu. Ik moet alleen overal opnieuw inloggen. Een klusje, maar mijn internet werkt weer 🥳. Ik moest als eerste de snelheid van mn internet analyseren. Dit heb ik niet gedaan, omdat de telefoon nu functioneert 


Ik heb alle instellingen en inhoud gewist en de telefoon als nieuw geïnstalleerd. Dus geen reservekopie overgezet. De update heb ik wel gewoon gedaan en alles werkt nu. Ik moet alleen overal opnieuw inloggen. Een klusje, maar mijn internet werkt weer 🥳. Ik moest als eerste de snelheid van mn internet analyseren. Dit heb ik niet gedaan, omdat de telefoon nu functioneert 

Goed om te horen en dank voor het delen!