Skip to main content

Hoe is het mogelijk dat kpn op het Belgische netwerk niet vooruit te branden is?

De snelheid is om te huilen, in het weekend mag je blij zijn als je 1,5 Mbps haalt.

Voorheen bij telfort had ik daar geen last van.

Wordt kpn afgeknepen op het Belgische netwerk?

Als test heb ik een t mobile klant dezelfde test laten doen gelijktijdig met mij die haalde 25Mbps!

Al een andere provider geprobeerd in Belgiƫ?


Mijn gsm staat altijd op automatisch dus zoekt het sterkste netwerk zeer handig daar ik in een roaming gebied zit.

Wat me idd wel is opgevallen is dat ik voorheen op een andere provider zat dan nu dus daar kan het best wel eens mee te maken hebben.

Dan is het zeer triest dat tegenwoordig bepaalde netwerken elkaar afknijpen.

Nu ga ik automatisch naar Base voorheen altijd bij orange.

Wat ook erg bijzonder is is ik heb hier nu 2 toestellen beide identiek. 1 op knp ander op t mobile.

kpn gaat automatisch naar Base t mobile gaat automatisch naar orangešŸ¤” dus het fabeltje sterkste netwerk klopt ook ergens niet bij t mobile is base zelfs niet eens zichtbaar.

kpn een dealtje met Base zodat wij afgeknepen worden?

Kan ik een netwerk blokkeren dus afdwingen dat hij een bepaald netwerk overslaat zonder dat ik steeds handmatig alles moet doen want dat werkt frustrerend.Ā 


Weet ik niet, heb ik nooit geprobeerd, even bij de instellingen kijken.

SuccesĀ 

Ā 


Hoi @MestreechĀ . Er zit een optie in je telefoon om met een voorkeursnetwerk te verbinden.Ā 

Hier is meer info te vinden


Hallo @Erwin_Ā 

Das dus de handmatige optie die ik net niet wil.

Ik zit in een roaming gebied dus heb ik daar niets aan of ik moet iedere keer wisselen als dat niet automatisch gaat.

Waarom worden wij kpn klanten geknepen op het base netwerk? Zover ben ik al dat ik al weet dat dit gebeurt want op orange gebeurd dat niet.Ā 

Kan het er ook aan liggen dat ik nog een oude telfort simkaart heb? Zou dat iets uitmaken als ik een nieuwe sim aanvraag ?


Hallo @MestreechĀ KPN 'knijpt' niets op buitenlandse netwerken, KPN heeft gewoon een overeenkomst met sommige buitenlandse netwerken dat KPN-klanten daar kunnen 'roamen'.

De kwaliteit van de netwerken in het buitenland kan verschillen, wij zijn in NL nogal 'verwend' met goede 4G/5G netwerken.

De TFT-kaart een keer omwisselen voor een KPN-kaart kan nooit kwaad, kun je ter plekke bij een lokale KPN-winkel regelen en ga je bellend de winkel uit, wel even je ID meenemen.

Succes.

Ā 


HalloĀ @MestreechĀ KPN 'knijpt' niets op buitenlandse netwerken, KPN heeft gewoon een overeenkomst met sommige buitenlandse netwerken dat KPN-klanten daar kunnen 'roamen'.

De kwaliteit van de netwerken in het buitenland kan verschillen, wij zijn in NL nogal 'verwend' met goede 4G/5G netwerken.

De TFT-kaart een keer omwisselen voor een KPN-kaart kan nooit kwaad, kun je ter plekke bij een lokale KPN-winkel regelen en ga je bellend de winkel uit, wel even je ID meenemen.

Succes.

Ā 

Eens.Ā  Dat kaartje omruilen kan zeker geen kwaad. Als je daar ter plekke bent is het een kleine ingreep om de provider te veranderen. De kans is dan wel groter dat je beter mobiel internet hebt. Helaas is er soms geen keuze en zalĀ je het met Ć©Ć©n provider moeten doen.Ā