Skip to main content

Ik probeer al een tijd mijn nieuwe mobiele abonnement te koppelen aan mijn kpn maar krijg een melding bij het invullen van mijn mobiele nummer dat dit abonnement niet wordt herkend. Dat is wel raar want op 29 augustus wordt mijn sim actief en heb nummerbehoud gekozen. Kunt u mij helpen en zorgen dat ik straks niet zonder bereik zit? 

Hi @Liza Hammond! Ik begrijp dat je naar ons overstapt met behoud van jouw nummer: alvast van harte welkom! :wink:

Je geeft aan dat op 29 augustus je simkaart actief wordt: ik wil je vragen om te checken in jouw bevestiging per wanneer je nummer precies overgezet wordt. Wij zetten in het weekend namelijk geen nummers over; alleen doordeweeks tussen 11 en 16 uur.
Als je ook een e-sim hebt aangevraagd, dan heb je een aparte e-mail van ons ontvangen: ‘Download en installeer uw nieuwe e-sim’. De eerste 3 stappen kun je direct uitvoeren, de laatste stap kun je doen op de dag dat je nummer overgezet wordt. Heb je een fysieke simkaart ontvangen, dan is het afwachten tot de dag dat je nummer overgezet wordt. 

Kom je verder met deze informatie?


Hoi Shyrin,

 

klopt, overstap blijkt 2 september. Betekent dat ook dat ik mijn abonnement pas kan koppelen vanaf dat moment? In een eerde poging stond er namelijk een ander mobiel nummer in en niet mijn eigen nummer die ik behoud. Op dit moment kan ik niets koppelen omdat hij mijn nummer en abo niet herkent. Groet! Liza


Ah, kijk! Het nummer wat je nu ziet staan, is een tijdelijk nummer (het is eigenlijk de bedoeling dat je blijft bellen/interneten via de oude provider totdat het nummer is overgezet naar kpn. Met het tijdelijke nummer betaal je namelijk een extra hoog tarief).
Het tijdelijk nummer wordt op de overstapdatum vervangen voor het te behouden 06 nummer: jouw eigen nummer. Het abonnement en nummer koppelen in MijnKPN kan inderdaad pas als het nummer actief is: vanaf 02 september dus! :relaxed:

Nog even op een rij:
Ik verwacht dat je in de loop van vandaag per SMS een herinnering van de overstap zult ontvangen. Jouw nummer wordt op 02 september overgezet naar ons: als je telefoonnummer is overgezet, doet je oude SIM-kaart het niet meer. Zodra je geen bereik meer hebt, doe je je nieuwe SIM-kaart in je telefoon. Vanaf dat moment staat jouw telefoonnummer op je nieuwe SIM-kaart en kun je het abonnement koppelen aan MijnKPN.

 


Helder! Dank je wel Shyrin, groet! Liza