Skip to main content

Ik heb nu een KPN abb. Wat ik wil behouden maar ik heb ook een tmobile abb wat opgezegd wordt en dat nummer wil ik als KPN nummer hebben. het tmobile nummer  is vrijgegeven voor portering. Wat moet ik nu doen

 

Harry

Hallo @HarryvGent als je bij T-Mobile de boel al opgezegd hebt raak je gewoon dat nummer kwijt.

Heb je nog niet opgezegd kun je bij KPN een mobiel abo afsluiten met nummerbehoud, dan wordt je bestaande nummer bij T-Mobile na de opzegtermijn geporteerd naar je nieuwe KPN-abo.

 


Nog een mobiel abo bij kpn nemen met nummerbehoud van af het T-mobile abonnement.

P.S. de opzegging, die je niet zelf moet doen maar kpn dan, duurt wel 1 maand i.v.m. de wettelijke opzegtermijn bij de latende provider. Na die maand is het nummer bij kpn met een abonnement.


Ik zou er niet nog een abonnement met nummerbehoud bij nemen, @HarryvGent.

Mijn advies is om de opzegging bij T-Mobile te annuleren en telefonisch contact met ons op te nemen. Je geeft bij ons aan dat je graag een bestaand nummer van een andere provider wenst over te zetten op het huidige abonnement (wij noemen dat intern ‘inlife porteren’). 
We doen dan een aanvraag bij T-Mobile om het nummer over te nemen en deze komt dan in de plaats van het huidige KPN nummer op het huidige abonnement. We houden daarbij rekening met een opzegtermijn van 1 maand. 

Zo heb je geen dubbel abonnement of (tijdelijk) dubbele abonnementskosten.


Hmm, die mogelijkheid is voor mij nieuw, @Shyrin_ .


Echt? Het bestaat al zeker 2 jaar, zo niet langer 😅.

Het is vanaf 18 juli bijvoorbeeld ook mogelijk dat je het contract bij je provider behoudt en alleen overstapt met het daaraan gekoppelde mobiele nummer. Je blijft dan bij de latende provider het abonnement betalen en krijgt een nieuw nummer voor het gebruik van de diensten bij die provider.

Bij de provider die het mobiele nummer overneemt krijgt je een nieuw contract waar het mobiele nummer aan gekoppeld wordt. Je betaalt in dit geval bij 2 providers en maakt dubbele kosten.

Persoonlijk vind ik dubbele kosten zonde, maar per situatie is het goed om samen te bekijken wat er mogelijk is en het beste past bij de wensen!