Skip to main content

Sinds enkele weken werkzaam in ander bedrijf, maar zodra ik binnen kom heb ik geen netwerk. Hoe kan ik dit verbeteren? Heeft het nut om mijn abonnement om te laten zetten naar 5G of maakt dit geen verschil? Of een 2e sim-kaart is dat een optie? Ik maak gebruik van Samsung S20 FE.

Welkom op ons forum @KoKKie026!

Dat is natuurlijk niet handig! Het kan zijn dat het pand waar je binnen komt te goed geïsoleerd is waardoor het mobiele signaal daar niet (goed) binnen kan komen.  Overzetten naar 5G of een 2e simkaart gaat dat niet oplossen ben ik bang.
Ik wil graag eens met je mee op onderzoek uit gaan. Zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen?
Als je dan ook even de postcode en huisnummer van het adres waar je geen verbinding meer hebt erbij zou willen zetten? (ow ja, vergeet ook niet om ter verificatie nog de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer te noteren in je profiel:smiley:) Geef je hier een gil zodra je hiermee klaar bent? 


Hallo Nico, waar moet ik de postcode en huisnummer van bedrijf invullen? M.v.g. Iwan


Hallo Nico, waar moet ik de postcode en huisnummer van bedrijf invullen? M.v.g. Iwan

Dat mag je wel doen bij: persoonlijke opmerkingen


Hallo Nico, ik heb het ingevuld.


Hoe is het wifi-netwerk in het pand? Ondersteunt je toestel wifi-bellen?


Sinds enkele weken werkzaam in ander bedrijf, maar zodra ik binnen kom heb ik geen netwerk. Hoe kan ik dit verbeteren? Heeft het nut om mijn abonnement om te laten zetten naar 5G of maakt dit geen verschil? Of een 2e sim-kaart is dat een optie? Ik maak gebruik van Samsung S20 FE.

Ik zie overigens in je abonnement een ander toestel zitten, klopt dat?


Ja dat kan kloppen, ik heb deze s20 sinds december.


 

Ja dat kan kloppen, ik heb deze s20 sinds december.

Check! Ik zie dat op de locatie die jij hebt opgegeven het mobiele signaal wel goed is, maar ik heb ook even de vrijheid genomen om het adres in Google Maps op te zoeken en ik denk dat ik de oorzaak al zie. Ik neem aan dat het bereik weg valt zodra je binnen stapt. Lijkt er inderdaad op dat het pand goed geïsoleerd is. zou je voor mij nog wat kunnen proberen, dat is je toestel op VoLTE te zetten. (als dat nog niet het geval is) Zie deze pagina: VoLTE voor meer informatie daar over.

Laat je je bevindingen nog even weten?


Hallo Nico, 

Ik heb het vandaag geprobeerd maar ook geen succes hiermee helaas.


Voor bereik voor bellen en sms zou je 'm terug kunnen zetten naar 2G (GSM). Dat zou binnen nog wel te krijgen moeten zijn. 4G en straks 5G zijn veel 'gevoeliger’ voor isolatiemateriaal in gebouwen. M.n. kantoorgebouwen zijn wat dat betreft een probleem. Ook door de coating van de ramen, daar komt ook weinig doorheen. Dan moet je bijkans een raam open zetten…. of

Voor bereik indoors hebben de providers KPN, Vodafone en T-mobile dan ook VoWifi.


Enige wat ik nog kon doen voor jou was een melding doorzetten naar onze mobiele technische dienst zodat zij kunnen kijken nog naar een eventuele oplossing. Ik acht de kans erg klein dat daar wat uit gaat komen, maar wie niet waagt wie niet wint. Hou er wel rekening mee dat de doorlooptijd van deze afdeling zo tussen de 5 a 10 werkdagen zit.
Enige andere optie die nog over blijft is wat @PeterG ook al aangeeft, Vowifi. (voice over wifi) maar dat zal de technische dienst dan ook met jou bespreken. Laat je het mij nog even weten zodra je een reactie hebt gehad?


Dit krijg ik terug:

KPN

 

Geachte heer ****,

Hartelijk dank voor uw reactie aan KPN.

U geeft aan problemen te ervaren met het mobiele bereik op postcode ****** in Boxtel.

Onderzoek
De dekking binnenshuis is afhankelijk van meerdere factoren: 

• De constructie van een woning/gebouw (met name goed geïsoleerde woningen dempen het signaal). 
• De eventuele aanwezigheid van bebouwing en/of bebossing in de omgeving zijn van invloed op het mobiele signaal.
• De afstand tussen u en de zendmast.

Wij hebben de zendmast in dit postcodegebied onderzocht. Er zijn geen storingen. Vanuit het netwerk is op deze locatie geen verbetering mogelijk. De zendmasten staan reeds maximaal geconfigureerd.

Bellen via wifi
Mobiel bellen via wifi is de aanvulling op ons mobiele netwerk. Het toestel schakelt automatisch over naar wifi wanneer de mobiele dekking onvoldoende/afwezig is. Het enige wat u nodig hebt is een wifi verbinding en een geschikt toestel.
Kijk op kpn.com/wifibellen voor meer informatie.

Internetten via wifi
Als u problemen hebt met internet via het mobiele netwerk, dan kunt u ook internetten via wifi. Maakt u gebruik van een KPN Internet voor thuis en is de wifiverbinding niet zo goed? Kijk dan op kpn.com/wifimanager.

Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

 

Ik zit er nu echt aan te denken om over te stappen na andere provider!


Hebben collega's van u bij een andere provider wel bereik? Heeft u bereik nodig om uw werk te kunnen uitvoeren?


Ja meeste collega's hebben t-mobile, maar ik dacht altijd dat kpn beste netwerk had maar blijkbaar niet!


ik dacht altijd dat kpn beste netwerk

Ligt er natuurlijk een beetje aan aan wie je het vraagt (klant van welk bedrijf).

KPN, Vodafone en T-mobile hebben allemaal voor indoors wifi-bellen. Maar dan moet je bedrijf natuurlijk een goed wifi-netwerk hebben.

Maar TotaalTV in december 2020:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/tmobile-verslaat-kpn-en-vodafoneziggo-in-vergelijkende-test/


Kan het eventueel hier aan liggen?

Â