Skip to main content
Vraag

Mobiel netwerk verbeteren

• February 27, 2026
  • 8 reacties
  • 59 keer bekeken

Mobiel netwerk verbeteren op telefoon

8 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 27, 2026

@Jasje89 

Kun je wat duidelijker zijn ? Meer details geven wat je nu precies wil /vraagt ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 27, 2026

Het symbool naast de batterij van 41%

Wifi heb ik voldoende, maar dat andere symbool heeft altijd maar 1, of zelfs 0 streepje(s)

Sommige pagina's duren soms minuten om te laden

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 27, 2026

Als dit alleen binnen is, en dus alleen over bellen gaat, dan kun je bellen via WiFi aanzetten op je telefoon. Zie Mobiel bellen met wifi van KPN en de hulp bij instellen.

Sommige pagina's duren soms minuten om te laden

Maar dan heb je het blijkbaar over gebruik buitenshuis?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 27, 2026

Dit is overal zo, wifi is gewoon goed 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 27, 2026

@Jasje89 

Heeft iemand anders met een smartphone hetzelfde probleem (“zwakke” ontvangst) ? Heb je geen optie om de smartphone automatisch te laten overschakelen van mobiel naar WiFi en weer terug ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 27, 2026

Partner heeft ook geen vol bereik (momenteel 2 streepjes)

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 27, 2026

Haal eens tijdelijk de kabels / antennes los bij alle WiFi punten/zenders. Wat verandert er dan in de ontvangst ? Geen of nog steeds 1 of 2 streepjes ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 27, 2026

Ik heb binnen, op circa 1,5 km.van de mast, ook maar één streepje 5G. Dat is echter wel voldoende hoor. Het werkt wel.

Verder zie ik dat je in het screenshot wifi hebt. Daar heb je volle bak! Wifi is alle streepjes en je gebruikt wifi6. Dat geeft dat zesje aan. Experia box 12 dus.

Als je dan ook nog Bellen via Wifi aan hebt, doet het streepje voor 5G er niet toe. Alles loopt dan via de wifi: Internet, bellen en sms. 🙂.