Skip to main content
Antwoord

Mobiel nummer doorschakelen naar 5 nummers tegelijk

• September 3, 2025
  • 2 reacties
  • 53 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb een van m’n vaste lijnen, welke via Cheap Connect loopt, dusdanig ingesteld, dat oproepen naar deze lijn  gelijktijdig doorgeschakeld worden naar een groep van 5 andere nummers.

( zowel vaste als mobiele nummers )

Dit is in het bijzonder handig bij 2FA ( van DigiD bijvoorbeeld )  De telefoon, die het eerste de oproep

beantwoordt “heeft het gesprek”   

Mijn vraag:  Kan deze functionaliteit  ook gebruikt worden bij de standaard 06  nummers van KPN ?  Eventueel tegen meerprjs ?

Dus een mobiel nummer, dat altijd doorschakelt naar minimaal twee vaste lijnen.

Ik vraag dit, omdat de 2FA van KPN alleen maar 06 nummers accepteert, en als ik thuis ben, ligt het

mobiele toestel meestal in de auto, dus dan  moet ik eerst naar de garage om die telefoon te gaan zoeken in de auto.

NB. Wat is de reden, dat jullie geen gesproken SMS ondersteunen,  zoals DigiD wel doet ?

Technisch blijkt het dus wel mogelijk te zijn.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Xenomatrix2. Ik verwacht, net zoals Marlon92 zegt, dat dit niet beschikbaar komt voor mobiel. En een SMS is helaas niet door te schakelen geloof ik. 

Is het niet beter om te kiezen voor ‘apparaat onthouden’ nadat het eenmaal is gelukt om de SMS code voor de 2FA in te voeren? Dan heb je voorlopig geen code nodig om in te loggen. 

2 reacties

• September 3, 2025

Nee. Zal nooit gaan gebeuren ook denk ik.

En 2FA van KPN werkt via SMS. Daarbij is er geen sprake van "oproep" die aangenomen word.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 8, 2025

Hoi ​@Xenomatrix2. Ik verwacht, net zoals Marlon92 zegt, dat dit niet beschikbaar komt voor mobiel. En een SMS is helaas niet door te schakelen geloof ik. 

Is het niet beter om te kiezen voor ‘apparaat onthouden’ nadat het eenmaal is gelukt om de SMS code voor de 2FA in te voeren? Dan heb je voorlopig geen code nodig om in te loggen.