Skip to main content

In mijn nieuwbouwwoning heb ik binnen géén bereik/verbinding met het 4G netwerk. Daarom internet en bel ik binnen via Wifi. Als ik mijn woning verlaat schakelt mijn iPhone X echter niet automatisch over op het mobiele netwerk, maar blijft op “geen service” staan. Ook komt het voor dat er staat dat er verbinding is met het 3G netwerk, maar in werkelijkheid is er geen verbinding. Ik kan nl. niet bellen, whatsappen oid. Ik moet dan eerst mijn iPhone 5 seconden op vliegtuigstand zetten. Als de vliegtuigstand wordt beëindigd komt de verbinding wel tot stand. Als ik dit dus een keer vergeet heb ik geen verbinding, kan ik niet gebeld worden en wordt mijn locatie ook niet bijgewerkt. 

Heeft iemand een oplossing zodat ik niet telkens meer mijn telefoon op vliegtuigstand hoef te zetten?

Welkom op ons Forum @MarkJ89! Leuk dat je je vraag hier stelt. Ik zie dat nog niemand heeft gereageerd. Ik denk graag even mee. 
Welk type iPhone heb je? 
Heb je de APN instellingen al gecontroleerd? Check onze toestelhulp. Selecteer het toestel dat jij gebruikt en volg de stappen nHandmatig instellen] onder dInternet].

Probeer de Wifi-assistentie eens. Als je telefoon geen/onvoldoende wifibereik heeft, schakelt hij automatisch over op 4G. 

Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > Scrol vervolgens omlaag en tik op de schuifknop bij 'Wifi-assistentie'. 
OF
Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiele data'  > Scrol vervolgens omlaag en tik op de schuifknop bij 'Wifi-assistentie'.

Ik ben benieuwd of dit iets oplevert. Laat het dus vooral even weten in een reactie:blush:

 

 


Hoi Lisa, 

dankjewel voor je antwoord. Het gaat hier om een iPhone X. De wifi assistentie staat aan, maar heeft dus geen zin. Het probleem is dat op het moment dat ik van binnen (geen mobiel bereik) naar buiten (geen wifi) ga, de telefoon op “Geen service” blijft staan. Pas na 5 seconden op vliegtuigstand gaat de telefoon zoeken naar een netwerk en vindt deze dan ook meteen. Als ik de telefoon echter niet op vliegtuigstand zet blijft deze urenlang op “geen service” staan en ben ik dus niet bereikbaar. 

De APN Instellingen heb ik hersteld. Dit heeft het probleem niet opgelost. Is het voor KPN niet mogelijk om te zorgen dat ik binnenshuis ook gewoon mobiel bereik heb met 4G? Is ook voor mijn gasten wel zo prettig. En natuurlijk voor de hele wijk, die allemaal binnen zonder mobiel bereik zitten….


Heeft de hele wijk geen dekking binnen? Is dit algemeen bekend?
Je bent alle instellingen al goed staan. Mijn advies is wat beperkt, want ik weet ook niet waar dit aan kan liggen. Heb je al een andere simkaart geprobeerd? 

Je kunt in MijnKPN een nieuwe simkaart aanvragen. Log in> selecteer jouw nummer en klik op ‘Simkaart’. Als het goed is die je ze optie 'Simkaart aanvragen’ staan. Klik hierop en volg de instructies. 

Ik ben benieuwd! 
 


Dat klopt, bij geen van de buren werkt het mobiele netwerk binnenshuis. Alleen bellen via wifi is mogelijk. Zonder wifi staat de telefoon op “geen service”. Is er een plek waar dit gemeld kan worden, zodat er wat aan gedaan kan worden?

Een nieuwe simkaart zal ik is proberen, maar mijn simkaart is vorig jaar nog vervangen om bellen via Wifi mogelijk te maken.


Ja! Wij kunnen een formulier indienen bij onze mobiele netwerkbeheerders. Zij nemen dit formulier in behandeling en evalueren naar de mogelijke oplossingen. Dit is sowieso een goed idee voor het ‘geen service’ probleem zodra jij weer in bereik komt van 3G/4G. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Dan stuur ik het formulier op!

Door te geven punten: 

  1. Telefoon meldt zich niet automatisch aan op het netwerk (vliegtuigstand aan/uit is noodzakelijk)
  2. Geen dekking in huis.

@MarkJ89 


Hoi Lisa, is ingevuld. Wordt ik nog geïnformeerd over de uitkomsten?

Alvast bedankt voor de hulp!


Bedankt! Ik ga het zo volledig mogelijk proberen in te vullen voor je. De doorlooptijd is wat aan de lange kant namelijk 10 werkdagen. Ja! Zij nemen contact met je op over de uitkomst. :blush:

@MarkJ89 


Heb je VoLTE trouwens al aanstaan? Dit is van belang!
'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' en tik op 'Schakel LTE inschakelen’.