Skip to main content

Omdat het niet op de ouderwetse weg via mail kan, dan maar op deze manier….
In januari ben ik verhuisd naar een andere woning vanuit het buitengebied naar het midden van een dorp. Je zou verwachten dat de ontvangst daar beter is, maar niets blijkt minder waar. Zowel mijn dochter, die ook klant is bij KPN, als ik kunnen nauwelijks bellen in de woning. Mijn echtgenoot, die een abonnement heeft via een concurrent heeft echter geen problemen. De suggestie dat het dus ‘aan de woning’ ligt, gaat dus niet op.  Ik heb net een nieuwe Iphone 12 mini en een nieuwe simkaart, dus daar kan het probleem niet aan liggen. In de probleemoplosser wordt geopperd via internet te bellen, maar dat is (lang) niet altijd een optie. Ik heb juist mijn mobiele abonnement uitgebreid omdat we eigenlijk geen gebruik meer maakten van de vaste lijn en nu krijg ik dit. Graag ontvang ik van jullie advies.

Met een vriendelijke groet,

Ik heb juist mijn mobiele abonnement uitgebreid omdat we eigenlijk geen gebruik meer maakten van de vaste lijn

Terwijl je via de vaste lijn met modem nu juist oneindig internet hebt en kpn wifi-bellen met de mobiel, via het modem thuis dus, ondersteund..

Dus

wordt geopperd via internet te bellen wordt geopperd via internet te bellen

Als je thuis wel gewoon internet met modem (wifi) hebt (niet te verwarren met vast bellen) zet je telefoon dan op “bellen via wifi” en daaronder ook op “voorkeur wifi”. Dan verloopt thuis niet alleen de internetverbinding via je eigen wifi thuis maar ook het mobiel bellen. Gewoon met je 06 nummer.


Ha @Jessdhh Welkom hier op het kpn forum! Hoe goed je bereik is hangt af van een aantal factoren. De afstand tot de zendmast is er één: hoe dichterbij, hoe beter. Een andere oorzaak kan bebouwing zijn: obstakels tussen de zendmast in jouw telefoon in: een goed geïsoleerd huis is goed voor je energierekening, maar qua bereik kan het soms lastiger zijn. Het kan ook aan de telefoon zelf liggen; een ouder exemplaar, een hoesje, noem maar op. Dat je echtgenoot geen probleem heeft met bereik via de concurrent lijkt vreemd, maar het kan zijn dat je echtgenoot zijn signaal van een andere zendmast afhaalt. Bereik binnenshuis is hoe dan ook van veel factoren afhankelijk en niet altijd te garanderen. 

Wat je wel kunt doen is precies wat Peter al aangeeft: bellen via wifi. Dit doe je via je eigen mobiele telefoon en daarmee is het dus iets anders dan bellen via een vaste lijn. Wil je eens proberen of dit de oplossing voor jou is?