Skip to main content

Tijdens Black friday heb ik mijn mobiele abonnement verlengd. Er werd een korting toegezegd van extra 7,50 per maand. Dit staat ook in de bevestigingsmail die ik heb ontvangen. 

Nu is mijn abonnement ingegaan in maart en de korting wordt niet verrekend, blijkbaar is dit alleen als je ook vast internet hebt van kpn (wat ik niet heb, maar wat ik ook tijdens het afsluiten niet had). En niet zoals de compleet korting met 2 mobiele abonnementen. 
 

Ik ben al bij de winkel langs geweest maar zij kunnen niets doen ivm corona en telefonisch kunnen ze ook niets doen. 

Ik wil graag de beloofde korting van 7,50 per maand gedurende de looptijd van het abonnement. 

Hoi Karo, welkom op het forum! Vervelend dat deze onduidelijkheid is ontstaan. Ik heb alleen slecht nieuws voor je. De bevestigingsmail die je krijgt geeft alleen aan wat je tijdens het bestellen hebt ingevuld. Het is niet je officiële contract. Op je contract staat datgene waar je recht op hebt. Husselkorting staat daar dan ook niet op, juist omdat het (net als Compleetvoordelen) alleen van toepassing is als je aan de voorwaarden voldoet. In dit geval is de voorwaarde dat je vast internet van ons afneemt. Als dat niet het geval is, kunnen we die korting niet toepassen.


Beste Erik, 

Bedankt voor je antwoord, dat is hetzelfde antwoord als wat ik al had gekregen aan de telefoon. 

Tijdens afsluiten is er verder niets over die voorwaarden gezegd, alleen dat het ter vervanging van compleet was. Wat dus niet zo is en daarom moet ik 7,50per maand meer betalen dan er is afgesproken. Ik voel mij ontzettend afgezet hierdoor en daar zou ik graag een oplossing voor willen. Ik ben al heel lang klant en als er zo wordt omgegaan met klanten dan is dit de laatste keer. 


Wil je het forumprofiel invullen, Karo? Dan kan ik een klacht voor je indienen. Ik weet niet of hier dan iets in gedaan kan worden, maar we kunnen het in ieder geval proberen.


Heb ik gedaan, ik ben benieuwd. 

Ik zie nu ook dat die voorwaarden zijn gewijzigd tussen moment van afsluiten en moment dat het contract inging. Dat lijkt mij wel erg vreemd. 

Maar ik wacht nog even af.


De klacht is ingediend en behandeld, Karo.

Op het moment dat een nieuwe aanvraag of verlenging wordt ingevoerd, of dit nu via de website is of in de winkel gebeurt, kan daar aangevinkt worden of je al KPN diensten hebt. Als daar voor ja wordt gekozen zal het initiële overzicht de korting weergeven. Hoe die op ja is gekomen kunnen we niet achterhalen. Het kan zijn dat de medewerker dit per abuis heeft aangeklikt, of dat er een miscommunicatie is ontstaan tussen jullie waardoor Ja is gekozen. Maar, dit overzicht is niet je contract. Je contract krijg je apart per mail toegestuurd. Dit is in jouw geval op 28 november geweest. Ik heb je dat contract zojuist opnieuw toegestuurd. 

Op de eerste pagina daarvan zie je staan:

* Prijzen zijn exclusief een eventuele korting voor KPN Hussel. Deze vindt u op uw maandfactuur.

Het sleutelwoord hier is eventuele. Of je die korting krijgt, is afhankelijk van of je aan de voorwaarden voldoet. Die voorwaarden zijn al, sinds de invoering van Hussel, zo dat je een vast internetabonnement moet hebben om in aanmerking te komen voor de aanvullende Husselkorting van €5 of €7,50. Meer daarover lees je hier. Dat is in jouw geval niet zo. Dat betekent dat we je niet alsnog die korting kunnen geven. Uit coulance kunnen we drie maanden aan korting crediteren. Dat hebben we inmiddels ook uitgevoerd. Dit zal op je volgende factuur in mindering worden gebracht. 


Ik wordt dus afgescheept terwijl jullie een fout hebben gemaakt. Ik ga zowiezo na dit abonnement niet meer bij jullie verlengen.