Skip to main content

Ik probeerde vandaag mijn mobiele abonnement te verlengen, kreeg daarop een bevestiging met voorwaarden enz... en een paar uur later een mail met: Helaas, uw aanvraag is afgewezen. Lees hieronder de reden.

Maar ik zie geen reden.…

Dit is de tekst van de mail die ik kreeg:

Helaas moeten we uw bestelling afwijzen. Hieronder leest u waarom en wat u kunt doen.

 

 

Aanvraaggegevens  
Aanvraagdatum: 26 december 2020
Naam: mijn naam
Adres: mijn adres

 

 

KPN Prepaid is een goed alternatief
Als u wel klant wilt worden bij ons, dan adviseren we u KPN Prepaid. Kijk voor meer informatie op kpn.com/prepaid of kom naar onze winkel.

 

 

 

Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service of bel gratis 0800-0402.

 

 

 

 


Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

 

Wat is er nu aan de hand? En waarom kan ik mijn lopende abonnement niet verlengen voor 2 jaar? Ik vind het maar vaag allemaal.

Hallo @Ansje_Pansje 

Ik neem aan, dat het een abonnement met toestel (op afbetaling) betreft.

In dit topic legt KPN moderator @Nadia uit, wat er mogelijk het geval is.

Vanaf 1 januari 2020 gelden er nieuwe leennormen voor Consumptief Krediet. Concreet betekent dit dat klanten per 1 januari 2020 minder kunnen lenen! Dit geldt niet alleen voor KPN, maar voor alle providers. 


Bedankt voor je reactie. Dat had ik inderdaad ook al gelezen, maar omdat er geen specifieke reden in de mail vermeldt stond vond ik het toch vreemd.

Afgelopen week toevallig mijn BKR gecheckt en daar staat niets in, alleen de mobiel die ik nu heb en dat abonnement loopt nog 2 maanden. Nu zelfde abonnement aangevraagd met nieuwe tel en nu kan het niet...🤔 

Ik ga wel bellen maandag en anders een andere provider zoeken (in de hoop dat het daar wel lukt) 🙊


Ik ga wel bellen maandag en anders een andere provider zoeken (in de hoop dat het daar wel lukt) 🙊

Dat zou geen verschil mogen maken, de regels gelden voor alle providers. Maar eerdere reacties suggereren dat de regels elders soms “vriendelijker”:wink: worden uitgelegd, waardoor het wel gaat.


Hallo @Ansje_Pansje, leuk dat je onze community hebt gevonden, welkom op het KPN forum :) 

Hulp nodig bij het verlengen van je mobiele abonnement? Dan is Keuzehulp van een KPN Adviseur misschien iets voor jou 🙂 Voor advies van een KPN adviseur hoef je de deur niet meer uit. Je kunt vanaf nu videobellen met de KPN Keuzehulp. Zo heb je één-op-één contact met een KPN Adviseur uit de winkel die jou kan helpen met je keuze. Of dit nou gaat om een mobielabonnement, een nieuwe smartphone, Glasvezel Internet of KPN Wifi. Wij staan voor je klaar, wanneer het jou uitkomt. En dat vanuit huis! Maak hier meteen een afspraak