Skip to main content

Ik heb een nieuwe samsung a53 en deel dat van een ander hoofdaccount bij kpn. Het is een ramp om met een sim only abonnement data te delen. Mobiele verbinding om data op te pikken duurt veel te lang. Transacties op straat of opvragen van google locaties eveneens een drama. Wat te doen? Bij Vodafone werkte alles, bij kpn niet! Wat je er van mag verwachten. Waardeloos abonnement voor 2 jaar zonder dat je er mee kan werken.

Heeft u wel data gedeeld in de app? Zoiets?

Dat kan ook automatisch, maar het moet wel ingesteld worden. Anders heeft het SIM-only abonnement niks.


Ja. Daar zit het probleem niet. Het gaat om het feit dat de data die de 2e telefoon moet krijgen hele lange laadtijd heeft of helemaal niet laadt. Het lijkt alsof alles wordt afgeknepen bij KPN. Je kunt gewoon amper gebruik maken van de "MBs delen". hoe nu verder?


Klinkt als dat de instellingen voor internet toegang op het bewuste toestel niet goed staan.

Wat voor een toestel is het en hoe staan de instellingen voor internet toegang.


Samsung A53. Ik heb nu alle apps toegang gegeven naar internet. kijk ik even of dat gaat helpen?


Ik denk dat je de APN moet bijwerken.


Wat is APN?


Even opgezocht via Google:

 

How do I configure APN on Samsung?
 
 
How to change APN settings on an Android mobile phone
  1. From the home screen, tap the Menu button.
  2. Tap Settings.
  3. Tap Mobile networks.
  4. Tap Access Point Names.
  5. Tap the Menu button.
  6. Tap New APN.
  7. Tap the Name field.
  8. Enter Internet, then tap OK.

Je kan bij stap 6 ook kiezen voor:

Select Reset to default.
Select Reset.
Your phone will reset to default Internet and MMS settings.
Network problems should be solved at this point.


Hoi @FGW, welkom.

MB's die je hebt ontvangen van iemand in jouw huishouden, zouden net zo snel moeten werken als jouw eigen internetbundel. Als het internet traag is, dan heb je vermoedelijk geen MB's om te gebruiken. Je kunt dan namelijk nog altijd internetten, maar met een snelheid van maximaal 64 Kbit/s. Je kunt jouw bundel controleren in de MijnKPN app.