Skip to main content

Hallo, Na jarenlang probleemloos (ook internet) gebruik van mijn KPN abo icm Galaxy A40, heb ik geen internet meer. Wel nog via Wifi thuis.

Om een lang verhaal kort te maken, geef ik aan wat er inmiddels al is vervangen:

  1. Nieuwe Galaxy A32 (Geen resultaat)
  2. Nieuwe SIM kaart (Geen resultaat
  3. Nieuwe Prepay simkaart in A32 (Internet werkt weer !!)

Betekent dus dat het probleem nog enkel bij het mobiele nummer ligt

Moet wel vermelden dat ik op een link heb geklikt, waardoor er vanaf mijn mobiele nr tig SMS berichten werden verstuurd (€ 97-. op mijn rekening)

Hiervan heb ik zowel van GOOGLE als KPN een bericht gekregen.

 

Google reactie weet ik niet meer precies, maar was volgens mij om het desbetreffende nr te blokkeren.

 

KPN advies was om mijn GSM terug naar fabrieksinstellingen te brengen.

 

Beide adviezen heb ik opgevolgd.

 

Sindsdien echter geen internet meer op mijn GSM.

 

Vanwege het publieke karakter van dit forum, vermeld ik mijn GSM nr. en het SMS bericht etc niet.

Wil ik wel via een PM aan een KPN medewerker kenbaar maken.

Vriendelijke groet,

Jacomo1

 

PS  Ik heb de procedure om internet in te stellen exact gevolgd (40 stappen)

Kind kan de was doen, helaas geen internet, maar compliment voor de procedure !

In u profiel kunt u persoonlijke gegevens kwijt die alleen door medewerkers zijn te lezen.

Kunt u hier iets mee?

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device


Hallo @Jaccomo1, welkom op het KPN forum! Balen dat jouw mobiele data nu niet werkt. Je geeft aan op een link te hebben geklikt. Daarna zijn er heel veel sms’jes verstuurd uit jouw naam. Dit klinkt als de Flubot malware. We schreven hier een topic over:

Hierin staat het volgende:

Om verspreiding te voorkomen, kan je geblokkeerd worden zo gauw we constateren dat je hier slachtoffer van bent geworden. Hoe weet je of dit voor jou van toepassing is?

  • Je kunt ineens niet meer bellen/SMS’en/internetten
  • Je ontvangt rare SMS'jes van mensen die je niet kent, waar in staat dat je hén berichten zou hebben gestuurd, maar je weet nergens van
     

Herken je dit? Dan ben je slachtoffer geworden van Flubot malware. Lees hieronder meer over wat het is en wat je er aan kan doen.

 

Wat kan ik doen?

Er is maar één oplossing: het toestel geheel resetten en dus terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Er is geen andere manier om van Flubot af te komen.

Ben je geblokkeerd? Herstel éérst je fabrieksinstellingen. Bel (via 0800-0402) of chat daarna met onze klantenservice, dan wordt de blokkade meteen voor je opgeheven.

Hoogstwaarschijnlijk is jouw simkaart geblokkeerd om verdere verspreiding van de Flubot te voorkomen. Wij kunnen deze blokkade voor je opheffen. Bel ons daarvoor op het gratis telefoonnummer 0800 0402.


@Jeroen Ruiter Bedankt voor je reactie, zal mijn profiel bijwerken.

Bijgevoegde link had ik al gevolgd, echter zonder resultaat.


@Denise_ Bedankt voor je reactie, inmiddels contact gehad 0800 0402 en idd mijn mobiele data was nog middels geen vinkje  nog geblokkeerd .

Vinkje aangebracht en ik heb weer Internet.!

Groet Jaccomo1

 

 


Fijn om te lezen dat het inmiddels opgelost is, @Jaccomo1! Â