Skip to main content

Ik merk dat de dekking in het centrum van Den Bosch bijzonder slecht is. 
Graag geen klets over m’n telefoon en sim uit elkaar halen etc. - bloed irritant. 
Het is overduidelijk dat er onvoldoende kpn capaciteit is - ik en anderen met kpn zitten nu op de hotspot van niet kpn gebruikers om een berichtje te kunnen sturen omdat bellen niet lukt !? 
Lekker veilig idee ook …

 

Over veiligheid gesproken. Als er nood is waarbij er 112 gebeld moet worden, dan gaat dat via een andere telecomoperator als KPN geen dekking heeft.

Maar ik hoop dat de KPN-dekking snel weer beter is. 


Hoi Arien,

bedankt voor je reactie; wat je over 112 zegt is in ieder geval een geruststelling. 
 

Maar de glans gaat helaas wel een beetje van m’n onverwoestbare KPN vertrouwen af; dit kan toch niet meer “het beste netwerk” zijn … ?

Grtz, Erik! 


Dat het netwerk minder is kan door diverse factoren samenhangen. Misschien wordt het signaal weggedrukt door een andere mast, of misschien is er wel een technisch probleem.

Meld het anders eens bij KPN op 0800-0402.


Hi Erik, helemaal mee eens! Vreselijk bereik in het centrum. Dit is al enkele maanden zo en overal waar mogelijk gebruik ik wifi om uberhaupt een berichtje te kunnen versturen of iemand te kunnen bellen.. Ik heb navraag gedaan bij de KPN winkel in het centrum, ook zij gaven aan een slecht bereik te hebben wanneer ze de winkel uitstappen (en van wifi af gaan). Er wordt schijnbaar gewerkt aan een extra mast ivm overbelasting op de andere mast. Maar het blijft een vaag verhaal aangezien dit enkele maanden geleden nog niet het geval was.. We gaan het zien. 


Ik heb het ook al gemeld bij kpn 0800-0402 maar hoe meer mensen een belletje doen hoe beter. 
 

Ja - ik denk ook dat het te maken heeft met dat de zender op het oude KPN gebouw (nu appartementen Amadeiro) op de Prins Bernhardstraat vele maanden geleden natuurlijk weggehaald is …. 
 


Hoi @Erik-zonder-dekking 

Ik ben voor je op onderzoek gegaan, naar het mobiele bereik van het KPN mobiele netwerk in de binnenstad (centrum) van het mooie Den Bosch.

Qua dekking is voor zowel het 4G+ als 5G netwerk een zeer goede tot optimale dekking in de binnenstad van Den Bosch, waardoor het vreemd is dat jij maar ook @NIMI een slecht tot geen dekking ervaren.
Mocht je een smartphone hebben die ook 5G ondersteund, zet hem daar eens op, aangezien het 5G signaal dieper de gebouwen ingaat.

Daarnaast blijven er altijd factoren over, zoals de weersomstandigheden, hoge gebouwen, hoge bomen, etc. die het bereik (sterk) kunnen beïnvloeden.

Daarnaast staat er nog gewoon een KPN zendmast (in buisvorm) bij de KPN Centrale aan de Prins Bernhardstraat, de vervanger van de vorige zendmast die verwijderd is.

Op de volgende locaties staan de KPN zendmasten in de binnenstad (centrum) van Den Bosch:

  • Markt, Binnenstad 's-Hertogenbosch
  • KPN-Centrale De Mortel, Binnenstad 's-Hertogenbosch
  • Stationsplein, 's-Hertogenbosch
  • Politie Hoofdbureau, 's-Hertogenbosch
  • 229, Rijnstraat, Grevelingen, 's-Hertogenbosch

Deze zendmasten staan keurig verdeeld over dit gebied (voornamelijk op daken van gebouwen), waardoor je in principe overal een goede dekking moet ervaren in de binnenstad van Den Bosch.

Het is uiteraard goed dat je er bij de klantenservice een melding van hebt gemaakt, zodat er in elk geval gekeken kan worden, of er geen storing is bij één van bovenstaande zendmasten.


Hoi @Erik-zonder-dekking en @NIMI 

Ook raad ik jullie aan om eens de netwerkinstellingen in jullie smartphone eens volledig te resetten, dit zorgt er onder andere voor dat eventuele fouten eruit gehaald worden, en de juiste KPN instellingen ingeladen worden.
In de meeste gevallen lost dit al veel problemen op.
 

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:

 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.         

 

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.


Hoi Michel,

Bedankt voor je bericht en informatie maar als meerdere KPN gebruikers hetzelfde ervaren ligt het vast niet aan devices. Bovendien heb ik geen problemen buiten postcode 5211 … 

Ik heb de kaarten ook bekeken maar ik garandeer je dat het desondanks gewoon domweg niet werkt.

Als zelfs een paar bits via Whatsapp niet lukt !?
Betalen met je telefoon is ook prettig als je de terugmeldingen pas krijgt onderweg als je bijna weer thuis bent !!

Ik denk dat die zender op De Mortel waar je het over hebt weg is i.v.m. nieuwe appartementen daar, of dat hij het niet doet of dat er gewoon te weinig verbindingen zijn … zelfs voor een druilerige dag in januari …

Ik heb een call aangemaakt voor storing en nodig jullie uit dat ook te doen op 0800-0402 of 1200 op je toestel om dit z.s.m. gecorrigeerd te krijgen.

Grtz, Erik! 

 


WAT IS DIT !? 

BEPAALD KPN NU EVEN DAT HET MEEST WENSELIJKE ANTWOORD, HET BESTE IS !? 

DIT IS NIET EENS EEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG !! ZEKER NIET HET BESTE ANTWOORD !!

DIT GAAT NIET OVER APPARAAT INSTELLINGEN  !? 

✅ LEES VOORAL DE ANDERE ANTWOORDEN  !! ✅
 

@Michel.uit.Arnhem je goedbedoelde antwoord word misbruikt. Wil je deze s.v.p. z.s.m. weghalen of vervangen door een spatie of punt. 


Hoop onnodig capslock gedoe

 

@Michel.uit.Arnhem je goedbedoelde antwoord word misbruikt. Wil je deze s.v.p. z.s.m. weghalen of vervangen door een spatie of punt. 

Zullen we om te beginnen even je CAPS-LOCK uitzetten?
Je kan altijd aan diegene een privé bericht sturen.


KPN heeft mogelijk zitten dutten m.b.t. aanvragen vergunningen om De Mortel zender te verhuizen na verkoop KPN pand: 

Nieuw beleid zenders in gemeente ‘s-Hertogenbosch  

 


WAT IS DIT !? 

BEPAALD KPN NU EVEN DAT HET MEEST WENSELIJKE ANTWOORD, HET BESTE IS !? 

DIT IS NIET EENS EEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG !! ZEKER NIET HET BESTE ANTWOORD !!

DIT GAAT NIET OVER APPARAAT INSTELLINGEN  !? 

✅ LEES VOORAL DE ANDERE ANTWOORDEN  !! ✅
 

@Michel.uit.Arnhem je goedbedoelde antwoord word misbruikt. Wil je deze s.v.p. z.s.m. weghalen of vervangen door een spatie of punt. 

Hoi @Erik-zonder-dekking 

Ik kan hier helemaal niets mee, aangezien alleen de topic starter (jij dus) of een KPN moderator het beste antwoord kan kiezen.
Ik kan dus mijn reactie niet als beste antwoord ongedaan maken.

En wat je nu precies bedoelt met het vervangen door een spatie of punt, is voor mij compleet een raadsel.


Ik heb het antwoord van @Michel.uit.Arnhem als beste antwoord gemarkeerd, omdat het alles omvat. Michel geeft aan dat de dekking goed zou moeten zijn volgens de dekkingskaart en het aantal masten dat er staat. Michel geeft ook aan de instellingen van je telefoon te controleren, iets wat wij ook zouden adviseren. Bovendien geeft Michel aan dat het goed is om een melding via 0800 0402 te maken als het niet goed werkt. Naar mijn mening is dit dus een alles omvattend antwoord waar andere lezers ook iets aan kunnen hebben.

Ik zal niet ontkennen dat het in geval van een storing of capaciteitsprobleem dé oplossing is. Maar de stappen die je moet zetten in zo'n situatie staan er wel in. Om die reden laat ik het antwoord staan.

Als laatste wil ik nog zeggen dat je in dit geval inderdaad het beste kunt bellen met 0800 0402. We kunnen dan samen een aantal stappen doorlopen. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan onze technische dienst aangestuurd worden om één en ander uit te zoeken. Ik begrijp dat jij dit al hebt gedaan, dus meer kunnen we niet doen.