Skip to main content

Ik heb een gecompliceerd probleem. Moet af en toe van een mobiele hotspot icm laptop gebruik maken. In Nederland komt er wel verbinding tot stand maar deze werkt slecht/nauwelijks. Terwijl ik merk dat het in buitenlands vlekkeloos gaat. Doe ik mijn SIM card in een oudere telefoon (Samsung S10) dan werkt t ook in NL, Dit is natuurlijk nogal omslachtig, Wat zou er in mijn instellingen (telefoon/laptop) niet goed kunnen zijn. Huidige telefoon is een Samsung S20. Heb al van alles geprobeerd. Ben een beetje radeloos en overweeg nu om die reden zelfs tot aanschaf van weer een nieuwe telefoon.

 

Hallo @Lummel66 gebruik je de hotspot dan draadloos of met een USB-kabel aan de PC?

 


@Lummel66 , kan je aangeven wat er precies slecht/nauwelijks werkt? Waar merk je dat aan?

Heb je voor de S20 de Mobile Hotspot instellingen goed staan (Netwerknaam/wachtwoord)?

Heb je de WIFI van de S20 uit staan? Bij sommige toestellen werkt de hotspot niet in combinatie met WIFI, alleen met mobiele verbinding.


Hi @Lummel66, ik ben wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen van MinneH, zou je ons iets meer uitleg kunnen geven waar het precies mis gaat?


Bedankt voor de reacties tot zover!

Ik kan dus wel verbinding maken maar bijvoorbeeld een enkele pagina (PDF) uploaden lukt al niet. Gek genoeg met een ouder toestel wel. Daarmee stel ik vast dat t niet aan de SIM of t netwerk ligt. Het moet dus een instelling zijn op mijn telefoon of op mijn laptop. En zoals aangegeven. Zonder ook maar enige wijziging door te voeren heb ik dit probleem in t buitenland niet. Porbeer ik t browsen met de hotspot dan krijg ik vaak eerst een wit scherm met wat meldingen … .. alvorens de webpagina wordt geladen 


Ik denk dat ik wat verder kom met deze melding die ik elke keer terug zie. 

ERR_SSL_BAD_RECORD_MAC_ALERT


Ik denk dat ik wat verder kom met deze melding die ik elke keer terug zie. 

ERR_SSL_BAD_RECORD_MAC_ALERT

 

Als ik Google op die boodschap, dan kom ik o.a. een pagina tegen waar een en ander uitgelegd wordt. 

Het eerste advies is om Google Chrome (ik neem aan dat je die browser gebruikt) bij te werken.

Andere adviezen kun je vinden op de (engelstalige) webpagina https://techpages.net/err_ssl_bad_record_mac_alert/

 


Het lijkt er op dat mijn probleem hiermee is opgelost. Voor mijn nog wel steeds een raadsel waarom ik deze problemen alleen ervaarde in NL. Maar door wat meer google research op deze foutmelding kan ik mijn hotspot ook in NL weer inzetten. Dank voor reacties.


Inderdaad een raadsel @Lummel66  🤔

Maar top dat het nu weer naar behoren werkt, waar je ook bent!

@MinneH bedankt voor de hulp 😊