Skip to main content

Met de M.S. Rotterdam gevaren naar Noorwegen (Oslo) en Denemarken (Kopenhagen) maar nu moet ik €60,50 betalen voor internet in USA-CAN Volgends mij klopt dit niet.  Zie mijn KPN Berichten.

Kunt u mij uit leggen hoe dit kan????

Je bent de zoveelste die verbonden is geweest met het maritieme netwerk dat op veel ferries actief is en maritieme netwerken vallen buiten de EU, ookal vaart zo'n ferry binnen Europa.

En omdat KPN het nog steeds niet geregeld heeft dat dataroaming buiten de EU standaard uit staat en door de abonnee zelf uit en aan gezet kan worden ben jij nu dus €60,50 armer.

Beste KPN, wanneer gaan jullie er nu eindelijk eens voor zorgen dat dataroaming buiten de EU standaard uit staat en door de gebruiker zelf aangezet moet worden om buiten de EU data te kunnen gebruiken.

Neem een voorbeeld aan Simpel.

 


Aan boord van cruiseschepen en veerboten is vaak een maritiem mobiel netwerk aanwezig.
Dit netwerk maakt gebruik van een satellietverbinding, waardoor er hoge tarieven worden gerekend (tot €10,00 per MB).

Deze kosten vallen buiten de EU-regeling ("Roam like home”). Die regeling geldt alleen binnen de landsgrenzen van EU-landen.

Internet, bellen en sms'en in het buitenland | KPN