Skip to main content

Mijn telefoon is gestolen in Colombia. Ik heb mijn SIM geblokkeerd. Moet een nieuwe telefoon gaan kopen. Kan ik hetzelfde nummer aanhouden, en hoe? Welke data ben ik kwijt en wat kan ik nog herstellen? 

Hallo @Naktrawee,

Ohjee wat ontzettend vervelend zeg.  Je kan via de klantenservice een nieuwe simkaart aanvragen, zodat je je abonnement weer kan gebruiken met hetzelfde nummer. Mits het een abonnement is. De voorwaarden van PrePaid weet ik zo niet uit mijn hoofd. 

Qua wat je kwijt bent, als je een iPhone had zal de laatst gemaakte reservekopie nog zichtbaar zijn. Dus op een andere iPhone zou je die nog terug kunnen zetten. 
Ook in deze als het een Android toestel was durf ik het ook niet te zeggen. 


@Naktrawee ik weet niet hoe lang je nog in Colombia bent. KPN heeft een website wat te doen bij diefstal. Je kan dan wellicht bellen naar de klantenservice vanuit Colombia, maar dat kost nog wel wat. Probeer desnoods via Twitter of Facebook contact te leggen met je vragen. Overigens ik ga er van uit dat je je mobiele nummer kan blijven behouden en welke data je kwijt bent is afhankelijk of je een backup van je mobiel in de cloud hebt. Heb je dat niet dan ben ik bang dat je alles kwijt bent.

Link KPN website


dank voor de reacties. Ik heb/had een nieuwere samsung, weet zo niet precies welk type. Het lukt me niet om zonder telefoon fatsoenlijk contact met kpn te krijgen. Op de website zie ik de oplossing niet. Ben nog wel even hier maar wil alleen een nieuwe tel met nummerbehoud. Ik zal nog via FB proberen. 


Helaas lukt het mij niet om contact te krijgen met de KPN. Na blokkeren van mijn SIM kreeg ik een bevestigingsemail waarin staat dat ik contact op moet nemen met 0800-0403, dat heb ik meerdere keren geprobeerd, alsmede nummer 06-12001200. 

 

Na diverse vragen in een toetsenmenu, moet ik mijn vraag inspreken, dan weer een toetsmenu en vervolgens krijg ik te horen dat ik op de site mijn zaken kan regelen. Ik kom er niet door en op de website zie ik ook niet hoe ik op moet lossen dat ik zsm een nieuwe SIM en/of telefoon krijg in Colombia. Ook heb ik volgens mijn contract (zakelijk) recht op een vervangende telefoon. 

 

Ook op 2x een terugbel verzoek is nog niet gereageerd. 


@Naktrawee wanneer het om een zakelijke telefoon gaat dan zit je hier verkeerd. Dit forum is voor consumenten. 
 

Link zakelijk forum KPN


Hoi @Naktrawee, welkom hier. 

En wat ontzettend balen zeg. Heb je inmiddels via Facebook contact gehad? Heeft mijn collega een nieuwe simkaart aangevraagd? Die wordt overigens wel naar het adres in Nederland gestuurd die bij ons bekend is. Deze sturen wij niet naar het buitenland. 

Mocht ik nog kunnen helpen, wil je dan jouw profiel van gegevens voorzien, hoor ik graag van je wanneer je dat gedaan hebt.