Skip to main content

Nieuwe kpn Sim . Mobiele telefoon lijkt bezet maar is dat niet. Niet storen staat af. Wat nu ? KPN support gebeld , moest wachten tot kpn technische service mij binnen 3 dagen ging contacteren. Dat moeten ze beweerde de supportlijn. Niets gehoord van kpn , ook niet via mijn 2e mobiel nummer die ik hen heb doorgegeven in geval. Wat nu ?

Is de nieuwe simkaart geactiveerd?

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/activeren.htm#/


Jazeker. Ik kan er wel zelf mee bellen. Alleen bij een groot aantal oproepen komt bezet melding bij de oproeper.


In de contactenapp kun je (bij contact bewerken) ook een vinkje zetten bij "Direct naar voicemail." Als je de contact hebt verwijderd en opnieuw toegevoegd zal dat het niet zijn.


Dat is het helaas ook niet.
Was vandaag in Denemarken. Daar functioneerde het wel. Alle oproepen kwamen door. Fout lijkt mij bij kpn. Vervelend. Als kpn niets onderneemt ben ik verplicht mijn aankoop binnen het wettelijke termijn van 10 dagen op te zeggen. 


Beste @AGG1, welkom! Wat rot dit zeg.. Als er al een ticket voor onze technische dienst is aangemaakt, ben ik bang dat ik weinig meer kan doen. Maar ik kijk natuurlijk graag met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Heb je alleen een nieuwe simkaart of ook een nieuw abonnement of toestel?


Heb gegevens aangevuld. Een niet bereikbare mobiel is nutteloos en kost geld. Jammer dat KPN technische support hun eigen richtlijn om de klant binnen 3 dagen te helpen niet ernstig neemt. 3 dagen is trouwens best lang als je een mobiel beroepshalve hebt. 


Hi @AGG1. Bedankt voor je gegevens. Ik bemoei me ook even in dit topic. Begrijp ik goed dat wanneer veel mensen jou gelijktijdig bellen, zij de ‘In gesprekstoon’ horen, waarna wordt opgehangen. Die personen krijgen dus niet de gelegenheid om een voicemail in te spreken, klopt dit? Ik heb je zojuist (anoniem) gebeld en kwam uit op de voicemail. 

Je geeft ook aan dat de simkaart in Denemarken prima functioneerde. Ben je nog in Denemarken of ben je inmiddels terug in ons kikkerlandje? 
 

 


Ik ben ondertussen terug in NL. Heb voicemail aan gezet. Probleem is dat bellers onmiddellijk in voicemail komen. Als ik voicemail afzet , dan bekomen die de melding dat ik bezet ben of in gesprek , wat niet het geval is .


@AGG1 Het klinkt als een VOLTE issue. Ik vermoed dat mijn collega dit ook al heeft besproken met je. Je kunt VOLTE uitzetten via:  'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Gesprekken en Data’ en daar kan je VoLTE uit of aanzetten. Als je dit al geprobeerd hebt, zonder succes, dan zit er niets anders op dan even wachten op het ticket. 
Laat je het aan ons weten als we iets kunnen betekenen voor je? 


Reageer