Skip to main content

Op dit moment ben ik op vakantie in Griekenland (Corfu). Nu maakt mijn telefoon automatisch verbinding met Albanië, waardoor er kosten in rekening worden gebracht, terwijl ik niet in Albanië verblijf. Dit kan ik uiteraard aantonen.

 

Graag zou ik een oplossing zien vanuit KPN, want lijkt mij niet dat ik moet betalen voor internet, terwijl ik gewoon in de EU ben?

zet in je mobiel automatisch provider kiezen uit en kies voor handmatig de geschikte provider @Ilsee1991 

Bij automatisch pakt je mobiel de sterkste zender, waardoor je voor kosten kunt komen te staan als je geen geschikt (aanvullend)pakket hebt.

 

 


Dit was bij mij ook gebeurd en ik heb toen iets van 20 euro moeten bijbetalen. Dit is wel keurig opgelost door KPN door deze 20 euro te verrekenen met de volgende factuur (na een belletje).


Hallo @Matthew83 ,

Voor de toekomst om dat te voorkomen dit advies: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aannaar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

 

bron : 

 

Let op in grensgebieden

Zoals gezegd, als roaming aan staat op jouw toestel, dan maakt jouw mobiel verbinding met één van de beschikbare netwerken. Als jij in een grensgebied bent, bijvoorbeeld in Griekenland, kan het zijn dat een telefoon automatisch verbinding maakt met een Turks netwerk. Griekenland valt bijvoorbeeld binnen de EU, maar Turkije niet. Zet je toestel dus vast op het EU-netwerk, in dit voorbeeldgeval het Griekse, om te zorgen dat het niet overschakelt naar het Turkse netwerk.

 

Daarnaast kun je ook handmatig een netwerk kiezen en de optie automatisch uitschakelen.


Reageer