Skip to main content
Vraag

Mobiele telefoon schakelt niet door naar voicemail en blijft overgaan

• July 2, 2026
  • 2 reacties
  • 16 keer bekeken

Bel ik 1233 op mijn mobiele telefoon (Nokia 113) dan vertelt Voicemail mij  dat er geen berichten zijn. Voicemail lijkt dus aan te staan.

Bel ik met mijn vaste telefoon naar mijn mobiel dan blijft mijn mobiel eindeloos overgaan m.a.w. ik word na 20 seconden niet doorgeschakeld  naar Voicemail. 

Staat mijn Voicemail nu wel of niet aan?

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@brandaris54 

Dat kun je heel gemakkelijk zelf controleren in de Mijn KPN App.
Daar vindt je de huidige status van je voicemail, en kun je hem tevens aan- en uit- zetten.

Volg het stappenplan:

• Open de Mijn KPN app en log in.
  • Tik vervolgens onderaan het scherm op “Producten”.
  • Tik daarna op je eigen 06-nummer.
  • Je komt nu in het overzicht van je mobiele abonnement uit.
  • Scrol helemaal naar beneden, tot je op het groene omheinde vlak terecht komt.
  • Klik onderaan in de keuzelijst op “Voicemail en sms-diensten”.
  • Je ziet nu of je voicemail aan of uit staat (staat er een vinkje, dan staat je voicemail aan).
  • Staat hij nog uit, zet dan een vinkje in het vierkantje en tik op “wijzigingen opslaan”.

Als je belt met 1233 krijg je altijd je voicemail aan de lijn, ook als deze uitstaat!!
Dus altijd even checken in de Mijn KPN App.

Vanachter een PC/Laptop kan het ook:

• Log vanachter je PC of Laptop in op je Mijn KPN account via de website van KPN.
  • Klik met de muis op je eigen 06-nummer in het overzicht.
  • Scrol naar beneden, tot het groen omheinde vlak.
  • Kies in de lijst voor “Mobiele instellingen”.
  • Je ziet nu of je voicemail aan of uit staat.
  • Staat hij uit, dan kun je hem eveneens hier aanzetten.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@brandaris54!

Ik zie dat Michel je al uit heeft gelegd hoe je zelf kunt controleren of je voicemail aanstaat via je MijnKPN account, stond hij daar uit en heb je hem nu weer aan weten te zetten?

Of gaat het nog steeds niet goed ondanks dat de voicemail wel echt aan staat? Ik hoor het graag 🙂