Skip to main content

Ik wil mijn mobile router instellen maar krijg op de display te zien ¨PIN Lock.

Heb geprobeerd met mijn PUK code maar ik krijg iedere keer fout wachtwoord.

Ik heb de router ook al gereset.

Help aub 

Hallo @Roxy2012, welkom op het KPN forum! Begrijp ik het goed dat je een KPN simkaart in een mifi router wilt gebruiken maar dat je de melding ‘pin lock’ te zien krijgt? Ik vermoed dat er dan een pincode op jouw simkaart staat. Je kunt deze er op een mobiel toestel afhalen. Als je de simkaart daarna in de mifi router stopt, zou je deze melding niet meer moeten krijgen.


Hallo Denise.

Dank voor je uitleg.

Gelukt.

Nu nog het volgende.

Hoe schrijft hij op deze prepaid nu tegoed af.

Hoop dat je dit ook weet.

Nogmaals dank

Gr John 


Hoe schrijft hij op deze prepaid nu tegoed af?

Hoe bedoel je dit? Het tegoed staat op de centrale geregistreerd. Iedere keer als er data wordt gebruikt gaat het daar van af dus. Er staat geen tegoed op de simkaart zelf.


Hoi Peter.

Ik heb 2 kpn prepaid kaartjes.

1 in mijn gsm en 1 in de router.

Die van de router is voor als ik met mijn camperbus op pad ben.

Hij schrijft dus de data af van die in mijn gsm.

Het moet dus van de card in de router af.

Hoe en kan ik dit instellen. 

Alvast dank.

Gr John 


Hij schrijft dus de data af van die in mijn gsm.

Het moet dus van de card in de router af.

Dat schrijf ik niet.

Bij gebruik van de mobile router gaat het van het tegoed van de sim in de mobile router.

Bij gebruik van de gsm gaat het van het tegoed van de sim in de gsm.

Die 2 zijn volkomen gescheiden. Apart. Separaat. Aparte nummers; verschillende tegoeden.

Het staat per prepaid nummer in de centrale geregistreerd. Je zult dus op beiden tegoed moeten hebben.

Die van de router is voor als ik met mijn camperbus op pad ben.

Denk je er aan dat bij langer dan 6 maanden geen gebruik je die kaart dan binnen de volgende 3 maanden weer moet opwaarderen? (via http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm bijvoorbeeld).

9 maanden geen gebruik is: nummer / aansluiting vervalt.

Overigens zie ik het nut van die extra router helemaal niet. In je smartphone zit ook een (wifi) Hotspot om bv een laptop mee te verbinden.


Dan ben ik gefopt door iemand.

Die ga ik confronteren met jouw bericht 

De prepaid card heeft een eigen nummer in de router.

Ik ga proberen dat hij van dit tegoed gaat afschrijven. 

Dank voor je uitleg. 

Gr John 


Of heeft u misschien een duo sim? Kan dat überhaupt bij prepaid?


Nee het zijn verschillende nummers


Elk nummer heeft zijn eigen tegoed bij prepaid. Delen van data of tegoed kan niet.


Dat begrijp ik inmiddels.

Blijft de vraag hoe ik dus van dat aparte nummer gekoppeld krijg aan de router 


Gewoon dat nummer wat in de router zit opwaarderen.

Dat kan via http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm


Heb ik zaterdag met 20 euro gedaan.

Saldo is nu 39.00


Nou. Dan kan je wel even voort. Zo lang als je hem gebruikt én er is saldo blijft ie geldig. Elk volgend gebruik moet binnen een half jaar van het vorige zijn, dan blijft ie geldig. 


Je kunt jouw mobiele telefoon via wifi laten verbinden met de mifi router. Je kunt dan internetten terwijl het beltegoed van de prepaid in de mifi router wordt afgeschreven. Zet dan mobiele data op jouw mobiele telefoon wel even uit, zo weet je zeker dat de juiste gebruikt wordt.


Dank je w