Skip to main content

Ik deel geregeld MB's met mijn partner. Maar ondanks het feit dat haar “saldo” voldoende is, heeft ze buiten de deur regelmatig geen data-verbinding ter beschikking (iPhone -8 )

Moet zij elke abonnementsperiode opnieuw een activatie van het een of ander door?
Ze is juist overgestapt voor dit gemak (en een betere dekking tov een andere provider).

Bedankt alvast voor het antwoord/meedenken!

 

Hallo @ragamil ,

Ze hoeft niet iedere maand opnieuw iets te doen. Jij wel, jij moet iedere maand weer opnieuw de MB's delen. 

Maar jouw partner moet wel zorgen dat ze de instelling "Mobiel Netwerk" aan heeft staan op haar telefoon. In het grootste gedeelte van het land heeft KPN een prima dekking van het Mobiele Netwerk. 

 

 


Aha @Noordzee ,

Begrijp ik het goed dat de gedeelde MB's “vervallen”?
En wanneer vervallen die dan; na mijn periode, of na haar periode? Die lopen namelijk niet in sync.


Klopt @ragamil ,

Bij de huidige abonnementen vervallen alle MB’s na afloop van jouw maandelijkse periode. Je begint dan weer opnieuw met jouw bundel en dan  kan je ook weer opnieuw MB’s delen. 
 

Bij oude Telfort-abonnementen lopen MB’s overigens wel door. 


Aha @Noordzee ,

Begrijp ik het goed dat de gedeelde MB's “vervallen”?
En wanneer vervallen die dan; na mijn periode, of na haar periode? Die lopen namelijk niet in sync.

Elke eerste van de maand kan je de mb’s opnieuw sturen. Deze vervallen ook op deze datum. 


Aha @Noordzee ,

Begrijp ik het goed dat de gedeelde MB's “vervallen”?
En wanneer vervallen die dan; na mijn periode, of na haar periode? Die lopen namelijk niet in sync.

Elke eerste van de maand kan je de mb’s opnieuw sturen. Deze vervallen ook op deze datum. 

Sinds enige tijd is dat niet meer bij iedereen op de eerste van de maand. Als je tegenwoordig een abonnement afsluit op bijvoorbeeld de 27ste, dan vervalt je data volgende maand de 26ste om 23:59:59 en begin je de 27ste om 00:00:00 weer met een nieuwe maandbundel.

Volgens mij. Helemaal het fijne er van weet ik ook niet. En hoe dat dan gaat bij gedeelde mb's, dat weet ik dan ook niet.


Klopt @Nick83 ,

Daarom had ik ook geschreven “maandelijkse periode”. 


Sinds enige tijd is dat niet meer bij iedereen op de eerste van de maand. Als je tegenwoordig een abonnement afsluit op bijvoorbeeld de 27ste, dan vervalt je data volgende maand de 26ste om 23:59:59 en begin je de 27ste om 00:00:00 weer met een nieuwe maandbundel.

Volgens mij. Helemaal het fijne er van weet ik ook niet. En hoe dat dan gaat bij gedeelde mb's, dat weet ik dan ook niet.

Let me shine a light:

Klopt helemaal wat jullie zeggen: ingangsdatum van het abonnement, is nu direct ook de ingangsdatum van het tegoed.  Vanaf de ingangsdatum is het tegoed geldig voor een maand. Degene die deelt, bepaald daarmee ook de geldigheid van het tegoed van de gedeelde MB's voor de ontvanger. Een voorbeeld: 

Klant met een geldigheidstegoed van 08-06 t/m 07-07 deelt MB's met een klant die een geldigheidstegoed heeft van 15-06 t/m 14-07. De gedeelde MB's komen dan per 07-07 te vervallen.