Skip to main content
Beantwoord

Moet ik mijn toestelkrediet in 1 keer aflossen als ik opzeg in verband met de voorwaarden

• May 20, 2026
  • 1 reactie
  • 24 keer bekeken

Ik reageer hier nu even op omdat hier al wat aandacht was.

Mij is zojuist telefonisch verteld dat het tussentijds opzet altijd komt met het gevolg dat je gelijk je toestelkrediet moet afbetalen.

Toen ik verwees nadat er door meerdere KPN op het community forum beaamd word dat dit ook door kan lopen. Werd mij verteld dat het forum geen officieel plek is hiervoor en dat die het fout hebben.

Wie moet ik nu geloven, of moet ik inderdaad de klantenservice blijven bellen tot dat ik er een aan de telefoon heb die het wel hier mee eens is?

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo en welkom op de KPN Community ​@Vai, wat betreft een toestelkrediet dat je bij ons hebt afgesloten:

Als je overstapt met nummerbehoud, stopt alleen je abonnement. Het toestelkrediet loopt gewoon door.

Je hebt hierbij vervolgens twee opties:

1: Je blijft het toestel maandelijks afbetalen (dit gaat automatisch door).
2:  Je kiest ervoor om het resterende bedrag in één keer vervroegd af te lossen.

Na een overstap van het mobiele abonnement wordt het toestelkrediet dus apart maandelijks in rekening gebracht. Wil je toch vervroegd aflossen of meer informatie? Dan kun je dat eenvoudig aanvragen via Je toestelkrediet vervroegd aflossen

Wil je het abonnement opzeggen en je nummer niet behouden, dan zal het toestelkrediet eerst afgelost moeten worden.

1 reactie

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo en welkom op de KPN Community ​@Vai, wat betreft een toestelkrediet dat je bij ons hebt afgesloten:

Als je overstapt met nummerbehoud, stopt alleen je abonnement. Het toestelkrediet loopt gewoon door.

Je hebt hierbij vervolgens twee opties:

1: Je blijft het toestel maandelijks afbetalen (dit gaat automatisch door).
2:  Je kiest ervoor om het resterende bedrag in één keer vervroegd af te lossen.

Na een overstap van het mobiele abonnement wordt het toestelkrediet dus apart maandelijks in rekening gebracht. Wil je toch vervroegd aflossen of meer informatie? Dan kun je dat eenvoudig aanvragen via Je toestelkrediet vervroegd aflossen

Wil je het abonnement opzeggen en je nummer niet behouden, dan zal het toestelkrediet eerst afgelost moeten worden.