Skip to main content

Ik heb sinds kort, met veel moeite, mijn 3 mobiele nummers (zonder toestel) van Tele 2, die werd overgenomen door T-Mobile, naar KPN verhuisd. Een enorme administratieve operatie…

Echter, ik ontvang 2 facturen, in plaats van 1. 
Ik heb KPN daarover benaderd, maar ik blijf 2 facturen ontvangen. Vind ik onhandig. Is meer rompslomp, ook voor KPN. Hoe krijg je het voor elkaar dat als je iets eenvoudigs afspreekt, dat dit wordt nagekomen?

 

*Admin: topictitel aangepast i.v.m. vindbaarheid

 

 

Lijkt me dat als je 3 abonnementen hebt, dat je dan ook 3 facturen krijgt. Dat zou logisch zijn. Geen 2. Toch? Of krijgt u over 1 abonnement 2 facturen? 


Ik heb 1 abonnement zonder toestellen met 3 nummers, dus uw logica ontgaat mij. Maar u ook, gezien uw toevoeging in uw antwoord met “toch?’

Decennia ontving ik 1 factuur voor mijn diensten die fluctueerden bij telecombedrijven. Die wil ik graag ook bij KPN. Mijn vraag is hoe dat te regelen.

 


Het snelste is om dit te bespreken via de chat functie of telefonisch via 0800 0402. Alle klantenservice kanalen van KPN zijn erg druk, dit forum gaat het wel het langzaamste (niks ten nadele van demedewerkers maar het is gewoon zo).


@Maurice, dank, maar de weg via de telefoonlijn had ik al bewandeld en daar werd mijn verzoek ook bevestigd. Maar dus niet uitgevoerd.
Ik ga het nog eens proberen. 


Is dit via KPN Zakelijk?

Want bij KPN Consument (daar ben je hier) ben ik best goed op de hoogte en moet ik het eens zijn met @Nick83 .

Per nummer een abonnement en dus per nummer een factuur. Drie mobiele nummers = 3 facturen.

KPN Zakelijk:
Zakelijk forum, Nummer zakelijk 0800-0403


PeterG, dank voor je reactie. Zucht. Ik migreer een bundel en wil graag dat die bundel blijft. Drie facturen? Ik kan er wel twee ontvangen maar geen één?

Voormalig staatsbedrijf KPN maakt in alles waar dat de grote, private wereld nog niet bereikt is.

En...de KPN telefoonnummers zijn meestal zo overbezet dat je het wel uit je hoofd laat om te bellen.


PeterG, dank voor je reactie. Zucht. Ik migreer een bundel en wil graag dat die bundel blijft.

1 bundel met meerdere toestellen, dat kan niet eens bij KPN particulier. Elk toestel heeft zijn eigen bundel en eigen abonnement. En dus ook eigen factuur. Je kunt wel mb's delen, maar dat is ook iets wat je hand moet doen.


Welkom en goedemiddag @Op zoek naar monteur. Je kunt 3 abonnementen met allemaal een apart klantnummer laten samenvoegen tot 1 klantnummer. Op die manier komen ze alle drie op 1 factuur te staan @PeterG en @Nick83. Het blijven dan nog wle gewoon 3 abonnementen met hun eigen bundel en maandbedrag maar wel gezamenlijk op 1 grote factuur. 

Ik zie dat dit inmiddels ook al gebeurd is voor @Op zoek naar monteur. Vanaf de eerstkomende factuur zal er 1 factuur verschijnen voor alle drie de nummers gezamelijk. 
 


Aha, Wist wel dat het op één klantnummer kon, maar dat dat ook resulteert in één factuur met 3 abonnementen is nieuw voor mij. 

Maar het blijft één pot nat. Of je nou 3 facturen afgeschreven krijgt op je IBAN of alle 3 in 1 x. 


Aha, Wist wel dat het op één klantnummer kon, maar dat dat ook resulteert in één factuur met 3 abonnementen is nieuw voor mij. 

Maar het blijft één pot nat. Of je nou 3 facturen afgeschreven krijgt op je IBAN of alle 3 in 1 x. 

Hallo @PeterG , met 1 factuur in plaats van 3 heb je wel een stuk minder papieren rompslomp.

Hoewel ik als gepensioneerd boekhouder graag met papieren werk(te), s.v.p. niet meer dan nodig.:relaxed:


Het ontvangen van één factuur is handiger, goedkoper en overzichtelijker dan drie facturen. Het scheelt 24 facturen lezen, betalen, boeken en archiveren per jaar.

dank allen!