Skip to main content

Goedendag, sinds kort ben ik van een andere provider naar KPN mobiel overgestapt, ontving daarbij oorspronkelijk een fysieke simkaart waarbij ik ook snel een multisim voor mijn Apple Watch heb aangevraagd. Helaas heb ik hier slechts 1 dag plezier van gehad. De dag erna wijzigde ik immers mijn fysieke simkaartje voor in mijn iPhone door een esim (leek me logisch en makkelijk) en toen begonnen de multisim problemen. Mijn Apple Watch gaf al direct aan dat er geen simkaart was geïnstalleerd en in de Watch-app op mijn iPhone was de multisim koppeling ook verdwenen. Geen nood zou je zeggen, dan koppel je deze toch zeker gewoon opnieuw? Niet dus … Wanneer ik dit doe verschijnt de melding dat de multisim al in gebruik is op een andere Apple Watch??!!  

 

Ook via Mijn-KPN op de website vind ik in mijn gegevens nergens de Multisim meer terug. Ik kan dus helemaal niets meer aanpassen, laat staan benaderen en activeren of deactiveren, terwijl er blijkbaar nog wel een Multisim op mijn naam geregistreerd staat, terwijl ik deze niet heb of in ieder geval onmogelijk kan gebruiken. Volgens mij kan het niet anders dat er ergens in het technisch-administratieve systeem bij KPN nog een regeltje met een gelockt Multisim abonnement geregistreerd is.

Natuurlijk heb ik eerst zelf alles al geprobeerd (opnieuw opstarten, herstel naar fabrieksinstellingen, ...) en inmiddels heb ik ook al uren en uren besteed aan telefoontjes naar de KPN Klantenservice die zonder uitzondering tot dusverre alleen hebben geleid tot een enorm tijdverlies en toenemende frustratie en vooral onmacht, van diverse gedane beloftes door KPN naar mij (zo zou ik onder meer aan het eind van de dag worden teruggebeld met een statusupdate -niet gebeurd- en zou het probleem na een verwerkings- en verversingstijd van 24 uur zeker moeten zijn verholpen -was het maar waar-) tot aan het advies om naar een KPN-winkel te gaan opdat ze mij daar zeker zouden kunnen helpen met dit probleem (voor de duidelijkheid: 25 km heen, 25 km terug, met de wachttijd in de winkel erbij 4 uur verder zonder enig resultaat) … 

Aangezien ik de factuur voor de komende maand met daarop onterecht een Multisim abonnement al zie aankomen, heb ik in mijn belletjes telkens expliciet aangedrongen op het definitief verwijderen van (de resten van) het multisim abonnement dat nog is gekoppeld aan mijn mobiele nummer en heb daarbij, omdat de loze beloftes elkaar helaas opvolgen, bijna gesmeekt om een bevestiging van de melding(en) naar mij toe, bijvoorbeeld door een bericht via e-mail of in Mijn-KPN of desnoods een belletje aan het eind van de dag of de dag erna, waarin ik dan door KPN op de hoogte wordt gesteld van de huidige status.

Het enige dat ik terugkrijg is dat er een melding is gemaakt en dat mijn call op ‘Suspended’ staat, dat ik geduld moet hebben en dat ik uiteindelijk zeker een keer zal worden teruggebeld. 

Begrijp me niet verkeerd: Uiteraard kan de verwerking van een technisch en / of administratief probleem enige tijd in beslag nemen en daarvoor heb ik zeker alle begrip. Wat ik alleen niet vind kunnen is dat alleen de partij die dit als enige kan en moet oppikken en afhandelen, niet de klant op eigen (al dan niet geautomatiseerd) initiatief op de hoogte stelt en ook regelmatig op de hoogte houdt van de actuele status en ontwikkelingen van de melding. Dat is anno 2023 echt niet vreemd en teveel gevraagd. 

Dus KPN: Help mij hier a.u.b. serieus mee en wimpel mij niet af met allerlei loze beloftes die niet worden nagekomen.

Ik ben benieuwd of mijn noodkreet in deze vorm wel het gewenste effect sorteert. 

EvandenBrink.

@EvandenB Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat je zoveel problemen hebt met het gebruiken/activeren van de multisim.

Ik controleer graag of ik iets voor je kan betekenen in deze situatie. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen. En hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken wat hier mis gaat.Â