Sinds 6 januari 2025 ben ik overgestapt naar KPN omdat KPN multisim ondersteunt voor mijn Apple Watch. Helaas is het tot nu toe niet gelukt om multisim te activeren en na 45 min ad lijn te hebben gezeten met de helpdesk kwam het antwoord dat binnen de eerste 3 maanden er wettelijk gezien geen ‘waarde’ toegevoegd zou mogen worden aan mijn abonnement. Upgraden van mijn databundel mag wel maar hier zou een creditcheck oid voor nodig zijn.
Wat een ongelooflijke onzin, ik heb mijn iPhone 16 in 1x betaald maar ik mag mijn abonnment niet met €5 verhogen met iets wat de primaire reden was voor mijn overstap maar wel voor andere diensten. @KPN los dit ajb zsm op want ik zie dat dit al >2 jaar speelt. @KPN .
Daarnaast zou het ook helpen de klantenservice eenduidig te informeren hierover want er is nog veel verwarring en het voorkomt dat klanten onnodig 2x hun applewatch koskoppelen en opnieuw installeren zonder resultaat
Beste antwoord door Johan Beekhuizen
Vikash van KPN schreef:
Ik heb het nog eens nagevraagd en het zit toch net even wat anders.
Je kunt wel een Multisim aanvragen binnen 3 maanden, alleen geen horloge bestellen. Het bestellen van een horloge kan pas na 3 maanden.
Mocht de activatie niet lukken, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice om een ticket aan te maken. Dit ticket wordt vervolgens intern doorgestuurd naar de juiste afdeling, zodat zij je verder kunnen helpen. In jouw situatie is het het beste om een terugbelafspraak in te plannen met onze klantenservice. Dan wordt je gebeld op een moment dat jou het beste uitkomt, en kunnen mijn collega’s direct aan de slag met het oplossen van je vraag.
Afgelopen weekend id KPN winkel geweest, order stond on hold maar zou manueel verwerkt gaan worden. Inmiddels is dat gebeurd en werkt het! Het verhaal van die 3 maanden is dus onzin en het wordt tijd dat dit structureel opgelost gaat worden binnen KPN en dat de helpdesk medewerkers goed geïnformeerd worden want je krijgt steeds andere verhalen te horen.. @JorritvdV @Bas66 @Matijn76 @HeSwe @MennoG78
Ik heb vrijwel exact dezelfde ervaring. Ik heb (had al) een iphone 16 pro en watch ultra en vanwege een medische noodzaak overgestapt van een zakelijk abbo (zonder mogelijkheid te bellen met watch) naar een prive abbo, sim-only full monty met WEL de mogelijkheid om te bellen met watch> Mijn verwachting was dat ik direct na portatie van mijn oude nummer multisim kon activeren voor mijn watch. Dat werkt dus niet, mijn account “komt niet in aanmerking…” bladiebla. Er staat nergens dat je 3 maanden moet wachten voor multisim, dus volgens mijn is dit gewoon misleiding. Upgraden kan ik niet want ik heb voor 2 jaar het duurste abbo gekozen. Maar bellen met watch heb ik zsm nodig. Dit is voor mij echt klote en als ik dit van te voren had geweten had ik niet voor KPN kunnen kiezen. Verder is mijn nummer al minstens 25 jaar zakelijk en prive in gebruik, dus zomaar effe een ander nummer regelen is geen optie. Why oh why regelt KPN dit zo waardeloos??
Hi Bas, hier precies hetzelfde, iPhone 16 Pro en een Apple Watch Ultra 2 en dan je hier geen gebruik van maken, echt waardeloos. Het staat nergens, het slaat nergens op en zelfs de KPN medewerkers die je spreekt weten het vaak niet. @KPN Regel dit ajb zsm?!
Hoi @Johan Beekhuizen. Ik begrijp dat dit erg vervelend is, vooral omdat je bent overgestapt naar KPN specifiek voor de Multisim-service voor je Apple Watch.
Wat je zegt klopt inderdaad. Nieuwe klanten kunnen binnen de eerste 3 maanden helaas geen extra services, zoals Multisim i.c.m. smartwatch, aanvragen. Maar na de eerste 3 maanden van je Sim Only-abonnement, kun je wel een Multisim i.c.m. smartwatch aanvragen voor je Apple Watch. Dit geldt bijvoorbeeld ook bij het toevoegen van een toestel aan een Sim Only abonnement. Deze wachttijd stelt KPN in staat om de juiste controles uit te voeren, zoals bijvoorbeeld het voorkomen van misbruik of onnodige wijzigingen binnen de eerste periode. Ik begrijp dat dit niet ideaal is, maar het is helaas niet mogelijk om dit eerder te regelen.
Mijn excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld!
Heb je al een smartwatch en alleen een losse Multisim nodig? Dan kun je deze gewoon bestellen, ook binnen de eerste drie maanden.
@Vikash van KPN Dank voor je reactie en bevestiging. Echter, vind je dit zelf ook niet heel raar. Ik kan wel een upgrade van MBs bestellen maar geen multisim wat minder € per maand kost. Zou je dit binnen KPN willen aankaarten?
@Johan Beekhuizen Bedankt voor je bericht en je feedback! Ik begrijp dat het verwarrend kan zijn dat opties zoals het upgraden van MB’s eenvoudig beschikbaar zijn, terwijl andere, zoals Multisim, anders worden aangeboden. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat Multisim een extra dienst is die aan je abonnement wordt toegevoegd, terwijl een extra bundel niet hoeft te worden opgezegd. Ik kan niet beloven dat dit wordt aangepast, maar ik zorg er wel voor dat je feedback wordt doorgegeven aan de afdeling die hierover gaat.
Je kunt wel een Multisim aanvragen binnen 3 maanden, alleen geen horloge bestellen. Het bestellen van een horloge kan pas na 3 maanden.
Mocht de activatie niet lukken, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice om een ticket aan te maken. Dit ticket wordt vervolgens intern doorgestuurd naar de juiste afdeling, zodat zij je verder kunnen helpen. In jouw situatie is het het beste om een terugbelafspraak in te plannen met onze klantenservice. Dan wordt je gebeld op een moment dat jou het beste uitkomt, en kunnen mijn collega’s direct aan de slag met het oplossen van je vraag.
@Vikash van KPN Ook dit verhaal klopt weer niet. Ik heb zelf een applewatch ultra en iphone 16 aangeschaft en daarna een abbo opgestart bij kpn. Maar multisim activeren ho maar, werkt gewoon niet. Alle KPN medewerkers die ik tot nu toe heb gesproken zijn behulpzaam en doen hun uiterste best, maar ze zeggen allemaal wat anders en niks ervan klopt precies. Die 3 maanden is onzin, dat is niet logisch (doesn’t make sense) en het is ook aantoonbaar onjuist. Ik heb het inmiddels opgegeven en ben overgestapt. Ik zal @Johan Beekhuizen laten weten of het bij mijn volgende provider wel werkt. Overigens ben ik daarvan ook nog niet overtuigt: ook zij zeggen op de site en in de chat dat het wel werkt, maar ik ben nog niet door het overstap proces heen en kan dus nog niet met zekerheid zeggen of het een succes is of niet.
@Bas66 Dank je! @Vikash van KPN Dank voor je bericht maar ik heb dezelfde ervaring als Bas helaas. Ik heb een ticket laten aanmaken en een terugbel afspraak ingepland maar na 2 of 3 keer de watch opnieuw opgestart te hebben zonder resultaat was het begin van dit gesprek het resultaat/de conclusie: de eerste 3 maanden kan het niet geactiveerd worden. Als je van mening bent dat het toch wel kan dan probeer ik het nog een keer en zal ik aan dit gesprek refereren. Zou je eea nog even willen checken want Bas en ik hebben dus een andere ervaring..
@Bas66 Dank je! @Vikash van KPN Dank voor je bericht maar ik heb dezelfde ervaring als Bas helaas. Ik heb een ticket laten aanmaken en een terugbel afspraak ingepland maar na 2 of 3 keer de watch opnieuw opgestart te hebben zonder resultaat was het begin van dit gesprek het resultaat/de conclusie: de eerste 3 maanden kan het niet geactiveerd worden. Als je van mening bent dat het toch wel kan dan probeer ik het nog een keer en zal ik aan dit gesprek refereren. Zou je eea nog even willen checken want Bas en ik hebben dus een andere ervaring..
Hoezo zou het niet in de eerste 3 maanden kunnen? omdat je nieuwe klant bent?
Beetje een rare regel is dat en ook niet echt meer van deze tijd dan moet je dit ook op site vermelden.
Je kan het namelijk tegelijk bestellen op de site als je abonnement neemt.
Ik had al abonnement en nam multisim erbij en had ook problemen. (gelukkig snel opgelost)
Ik kon het niet activeren omdat er nog een bestelling actief op achtergrond was die eerst afgerond moest zijn.
Ik heb het nog eens nagevraagd. Hiervoor moet toch echt een ticket aangemaakt worden door onze klantenservice. Onze technische dienst kan dan een reset op het netwerk doen en dan moet het werken.
Ik heb het nog eens nagevraagd. Hiervoor moet toch echt een ticket aangemaakt worden door onze klantenservice. Onze technische dienst kan dan een reset op het netwerk doen en dan moet het werken.
@Vikash van KPN Heb hier het zelfde probleem. Ben al jaren klant van KPN en ben vanwege de multisim nu ook mobiel overgestapt en kan de multisim dus ook niet activeren. Als ik de helpdesk bel krijg ik hetzelfde verhaal van de 3 maand. Maar ook de reden hiervoor wordt niet gegeven en was daar ook onbekend.
@Vikash van KPN Ik krijg net nogmaals via de messenger van je collega te horen “Excuses voor het misverstand. Een horloge toevoegen is in de eerste drie maanden vaak niet mogelijk. Een Multisim toevoegen wel. Daar het niet wil lukken, is het het handigste het door te zetten naar de technische dienst zodat die kunnen kijken waar het mis gaat. Je noemde dat je niet verder kwam. Is het niet gelukt om een terugbelafspraak in te plannen?”
Gelijk weer terugbelafspraak gepland, maar daar krijg ik weer te horen dathet niet kan de eerste drie maand en dat ze meer klachten horen, maar er nog geen andere mogelijkheid is.
@Johan Beekhuizen ik herhaal nog maar eens: die 3 maanden is een smoes om je aan de lijn te houden. Ik ben overgestapt op vodafone. Daar heet het onenumber. Het kostte me letterlijk 1 minuut om het te activeren en nog een minuut later werkt het gewoon. Ik kan bellen met mijn watch ultra 1 (zonder iphone in de buurt of met mijn iphone helemaal uit). Succes met je verdere struggle. Grt. Bas.
@Johan Beekhuizen, @Bas66, ik ben wel weer stap verder gekomen. Ik liep telefonisch steeds tegen de muur aan van “het kan niet, pas na drie maand” en via de facebook messenger mogelijkheid kreeg ik steeds te horen dat dat onjuiste info was en het wel eerder moet kunnen. Uiteindelijk is via die weg een ticket aangemaakt en ben ik donderdag terug gebeld door een expert. Die aangaf dat ze een technisch probleem hebben bij nieuwe abonnementen, maar dat ze daar druk doende mee zijn en ze hopen dit binnen 10 dagen opgelost te hebben. Ze hebben wat extra gegevens van me vergaard en bellen me sowieso binnen 1 dagen terug.
Hou jullie op de hoogte, maar wijs om het ook via messenger contact te leggen.
@Vikash van KPN Ik heb zoals je aangaf een terugbel afspraak gemaakt maar degene van de helpdesk had geen idee hoe hij een ticket moest aanmaken en kreeg intern teruggekoppeld dat er inderdaad 3 maanden gewacht moest worden wat hij ook heel raar vond. Hij gaat nog proberen even contact met je op te nemen om helderheid te krijgen over het aanmaken van een ticket. Oftewel, weer geen stap verder. Maar de andere berichten in deze discussie geven mij gelukkig wel hoop @JorritvdV
@Johan Beekhuizen , goed dat je dit deelt. Ik heb voor aanstaande woensdag een belafspraak staan. Ik ben benieuwd of ze voor mij een ticket aan kunnen maken.
@Johan Beekhuizen, @Bas66, @Matijn76, ik zat net toevallig nog even te kijken en kon toen verder met aanvragen van het abonnement in de watchapp. Hij blijft nu alleen nog hangen op het echte activeren. Maar weer een stap verder!
ik ben vandaag online gekomen. De multi sim werkt.
via de terugbel Afspraak en de klantenservice heb ik een ticket aan kunnen laten maken bij de technische dienst in Groningen.
in eerste instantie kon ik de optie voor het activeren van de multi sim selecteren in de telefoon. Alleen bleef hij urenlang in de “activeer” stand hangen.
Aan het einde van de dag deed hij het ineens.
Een hoop moeite, maar uiteindelijk succes!
Ik hoop dat deze informatie snel bij de helpdesk van KPN uitkomt. Dan kunnen ze in het vervolg klanten snel helpen.
@Matijn76 dank voor je bericht, heel fijn dat het gelukt is. Ik heb het bij mij ook maar meteen gecheckt en ook ik kon het mobiele netwerk nu configureren, al hangt ie al wel inmiddels een uur. Maar op basis van jouw bericht heb ik goede hoop dat het gaat lukken, laat ik nog wel even weten hier
Helaas hangt ie nog steeds, vanmiddag in de KPN winkel geweest en die zien de order voor Multisim in het systeem en verwachten dat deze maandag manueel wordt afgerond, staat nu on hold.. we gaan het zien😒
Afgelopen weekend id KPN winkel geweest, order stond on hold maar zou manueel verwerkt gaan worden. Inmiddels is dat gebeurd en werkt het! Het verhaal van die 3 maanden is dus onzin en het wordt tijd dat dit structureel opgelost gaat worden binnen KPN en dat de helpdesk medewerkers goed geïnformeerd worden want je krijgt steeds andere verhalen te horen.. @JorritvdV @Bas66 @Matijn76 @HeSwe @MennoG78
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.