Skip to main content

Ik zie helaas al veel meldingen over het niet kunnen activeren van een multisim op een Apple Watch Ultra 2. Net als velen krijg ook ik de melding 'Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met KPN NL.' Ben hiervoor al naar 2 KPN winkels geweest en daar geven ze aan dat ze aan de kant van KPN geen bijzonderheden zien? Ik vind dat opmerkelijk, zeker gezien de vele meldingen in dit forum.

• Is nu al bekend of dat het opgelost wordt?
  • Is het een kwestie van 3 maanden wachten zoals ik al veel lees hier overal?

Ik ben begin december 2024 overgestapt naar KPN vanuit Vodafone. 

Telefoon is Iphone 14 Pro Max.

Watch is Ultra 2.

Hi Olaf, ik heb helaas hetzelfde probleem met ook precies mijn iPhone 14 Pro en Apple Watch Ultra 2. Ik ben gisteren overgestapt naar de KPN. Heb net mijn watch opnieuw gekoppeld maar zonder resultaat. Ik blijf ook de melding houden dat mijn KPN Account niet geschikt is. Via de helpdesk konden ze me vertellen dat zij vanuit hun zijde het product (multi-sim) niet kunnen toevoegen. Mocht ik meer info vinden of krijgen dan laat ik het hier weten.

Ik heb hetzelfde probleem. 

30 december overgestapt naar KPN. Tot die dag altijd bereikbaar op mn Apple Watch, na overstap niet meer.
Vanmiddag anderhalf uur aan de telefoon gehangen, maar er werd mij verteld dat ik de Watch app opnieuw moest installeren of privacy instellingen moest aanpassen. Heeft niet geholpen.

Als 3 maanden wachten de enige oplossing is, ook goed. Bespaart me weer geld.

Hi allen,

helaas ervaar ik hetzelfde probleem. Ben overgestapt naar KPN omdat KPN Europese dekking heeft voor de multisim. Toch jammer dat het niet direct werkt en dat je niet direct contact kan opnemen met de 2de/3de lijn. Opnieuw opstarten en de Watch terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt niet. Bij Odido werkte het wel. 

Waarom zouden we 3 maanden moeten wachten?

iPhone 14 Pro Max 

iOS 18.2.1

Apple Watch series 7

watchOS 11.2 

KPN NL 61.0

Goedemorgen ​@Olaf Hoed, ​@Deeds, ​@Michael1185 en ​@Mikbru, welkom op onze community! Jullie hadden ons artikel waarschijnlijk al gevonden.

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Verberg inhoud

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Verberg inhoud

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

De 3 maanden is hier niet van toepassing, dat gaat over het aanschaffen van een horloge met multisim. Multisim kun je gewoon activeren zodra je abonnement actief is. Als dat niet lukt kun je daarover contact met ons opnemen om een ticket aan te laten maken voor de technische dienst. De makkelijkste manier om dat te regelen is met een belafspraak

Beste Thomas,

Dank voor je reactie. Helaas is wat je zegt niet waar. Als het zo eenvoudig zou zijn dan zou de community hierover niet ontploffen. We hebben allemaal al behoorlijke energie gestoken om het werkend te krijgen dus het maken van een belafspraak gaat niets opleveren dan valse hoop. Jammer dat KPN niet inziet dat ze gewoon flink geld mislopen nu ze dit gewoon niet goed geregeld hebben. 

Fix het gewoon en zet het in koeienletters in de KPN app en de website. In plaats van iedereen individuele  belafspraken laten maken. 

Met groet,

Olaf

Reageer