Skip to main content

Ik heb al wat langere tijd geleden een samsung galaxy watch3 speciaal de LTE versie gekocht om deze later met een e-sim te kunnen gebruiken zodra KPN dit mogelijk ging maken.

Nu heeft KPN inmiddels de mogelijkheid voor een multisim maar zo te lezen is mijn watch daarvoor niet geschikt. Klopt dit ondanks dat ik de LTE versie heb? Dat is dan vreselijk balen.

alvast bedankt voor de reactie(s).

Hoi @PhuongRichard 

Welkom op het forum van KPN

Een Samsung Galaxy Watch Series werkt alleen het beste samen met een Samsung smartphone, met een andere Android smartphone kan niet gegarandeerd worden dat dit gaat werken.
Je hebt in jouw vraag niet vermeld, met welke smartphone je werkt.

KPN schrijft hier ook het volgend over:
 

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren op de Samsung Galaxy Watch
 

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoon met Android 8.0 en ten minste 1,5 GB RAM. Het gebruik van Multisim voor een Samsung Galaxy Watch in combinatie met andere Android toestellen wordt niet actief ondersteund. We kunnen dan ook niet garanderen dat dit werkt.
 

Het activeren van een multisim op een Samsung Galaxy Watch:
 

 

Hoe activeer ik KPN Multisim op de Samsung Galaxy Watch?

  1. Open de Wear-app op je telefoon
  2. Tik op ‘Instellingen horloge’ en ga naar 'Mobiele abonnementen'
  3. Tik bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Volgende’
  4. Log in met je KPN ID
  5. Tik op 'Aanzetten' Multisim
  6. Tik op 'Ja, ik ga akkoord' en op ‘Doorgaan’
  7. Tik bij het scherm ‘Geregeld!’ op ‘Sluiten’
  8. Tik vervolgens bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Abonnement gebruiken’
  9. Multisim wordt geactiveerd op je Galaxy Watch LTE. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren

 

In de goede hoop, je hiermee geholpen te hebben.


Dank voor je reactie Michel.

Mijn vrouw, voor haar had ik de Samsung Galaxy watch3 LTE gekocht, maakt gebruik van een Samsung Galaxy Note 8 smartphone.  

 

Groetjes,

Richard.


Hoi Richard,

Ik heb je vanzelfsprekend graag geholpen.
En wat een mooi cadeau voor je vrouw, zo’n smartwatch!!

Is het probleem nu verholpen?
Werkt de Samsung Galaxy Watch nu goed met een multisim?

 

Vriendelijke groet,

Michel


Hey Michel.

Ze heeft nog geen multisim omdat volgens de site van KPN deze alleen maar zou werken met een Samsung Galaxy watch4 of 5. Vandaar dus mijn vraag of het wellicht toch ook werkt met een Samsung Galaxy watch3 aangezien een half jaar geleden KPN nog vermeldde dat de multisim alleen met een Samsung Galaxy watch5 zou werken.

Zie Ondersteund KPN de Multisim op de Samsung Galaxy Watch 4 FTE? | KPN Community

Daarin meldt Dennis Alioglou uiteindelijk dat het dus ook met de 4 te koppelen is. Misschien dat er ook iemand op het forum is die het getest heeft met de 3.

 


De Watch 3 is een oud model. Al opgevolgd door de 4, 5 en 6.

De 3 werkt niet met Multisim omdat de 3 nog werkt met Tizen OS waarmee Multisim niet werkt. Ook werkt WhatsApp er niet op.

Vanaf 4 is het systeem Wear OS. Daarop werkt Multisim wel. En WhatsApp. 

En tja. De wear app heet niet zomaar zo.

De watch 3 LTE heeft nog ouderwets een nano simkaart nodig.


De Watch 3 is een oud model. Al opgevolgd door de 4, 5 en 6.

De 3 werkt niet met Multisim omdat de 3 nog werkt met Tizen OS waarmee Multisim niet werkt. Ook werkt WhatsApp er niet op.

Vanaf 4 is het systeem Wear OS. Daarop werkt Multisim wel. En WhatsApp. 

En tja. De wear app heet niet zomaar zo.

De watch 3 LTE heeft nog ouderwets een nano simkaart nodig.

 

Hoi @PeterG 

Als eerste nog de allerbeste wensen voor 2024!!
Waarin we weer veel mede klanten kunnen en mogen helpen op het forum.

Hartelijk dank voor je zeer nuttige bijdrage binnen deze topic, want ik was nog niet op de hoogte van het feit, dat de Samsung Galaxy Watch 3 (4G) niet werkt met multisim van KPN.
Weet ik dat ook weer, voor een eventuele volgende keer.

Ik heb (zoals je weet) alles van Apple, waaronder de Apple Watch Ultra.


Hey Michel.

Ze heeft nog geen multisim omdat volgens de site van KPN deze alleen maar zou werken met een Samsung Galaxy watch4 of 5. Vandaar dus mijn vraag of het wellicht toch ook werkt met een Samsung Galaxy watch3 aangezien een half jaar geleden KPN nog vermeldde dat de multisim alleen met een Samsung Galaxy watch5 zou werken.

Zie Ondersteund KPN de Multisim op de Samsung Galaxy Watch 4 FTE? | KPN Community

Daarin meldt Dennis Alioglou uiteindelijk dat het dus ook met de 4 te koppelen is. Misschien dat er ook iemand op het forum is die het getest heeft met de 3.

 

 

Hoi @PhuongRichard 

Dankzij mede forumlid @PeterG  is het nu duidelijk dat de Samsung Galaxy 3 (4G) niet werkt samen met een multisim van KPN, en ook nog draait op het besturingssysteem Tizen OS van Samsung zelf.
Het is helaas, niet goed vindbaar op de website van KPN zelf.

Ik vind het wel vervelend voor jouw, dat de Samsung Watch voor je vrouw nu niet kan in combinatie van de multisim van KPN.
Misschien kun je hem nog omruilen, voor een Watch 4 van Samsung.


Iedereen bedankt voor de reacties. Het is wat het is. Helaas is het genoemde smartwatch al ruim een jaar geleden aangeschaft. Nou, dan moet ik haar maar gaan verrassen met een nieuwe smartwatch. 😁