Skip to main content

Goedemiddag KPN,

Helaas zijn er ook hier weer problemen met mijn eSim/Multi sim. Het heeft weken/maanden naar behoren gewerkt, zowel de Apple Watch als mijn iPhone werkte prima na jullie hulp (zie ook mijn eerdere posts in dit topic). Maar sinds kort, geen idee precies wanneer, kan ik helemaal niet meer bellen of gebeld worden.

Zodra ik wil bellen, of gebeld word, volgt direct de gesproken melding: Dit mobiele nummer is momenteel niet bereikbaar a...]. Terwijl data/4G gewoon prima werkt, FaceTime audio/video gaat prima, bereik is ook goed. Ik heb beide apparaten al meerdere keren herstart. Het mag gewoon niet baten… Alles werkt (data gaat snel, bereik is goed, aangemeld op KPN netwerk) behalve het reguliere bellen.

Kunnen jullie kijken wat hier mis gaat?
Alvast bedankt!


Groet,

Guus

@GuusZ Welkom op het forum. 

Ik zag dat je je forumprofiel al had ingevuld. 

Ik heb een bericht doorgezet naar mijn collega's van de mobiele technische dienst. 

Zij gaan hiermee aan de slag en zullen contact met je opnemen. 


Bedankt @Rutger_ 

Zodra er nieuws/een oplossing is dan zal ik dat delen.


@Rutger_ 

Is hier inmiddels meer over bekend? Tot zover heb ik nog niks gehoord.

Ik lijk ook niet de enige te zijn met dit probleem:

 


@GuusZ Ik zie dat mijn collega's een aantal keren geprobeerd hebben om contact op te nemen. 

Maar dat het niet gelukt is om contact te krijgen. Ben je wel gewoon te bereiken op het mobiele nummer dat je ingevuld hebt in je profiel? 

Of is er misschien een ander nummer waarop je te bereiken bent? Mocht dat het geval zijn, zou je dat nummer dan willen invullen in je profiel? 


@Rutger_ 

Wat ik al aangaf in mijn oorspronkelijke post:

‘Zodra ik wil bellen, of gebeld word, volgt direct de gesproken melding: Dit mobiele nummer is momenteel niet bereikbaar k...].’

Iemand zal dus moeten kijken waarom mijn complete bel-functionaliteit niet werkt. Het heeft weken/maanden naar behoren gefunctioneerd maar nu is het gewoon stuk. 


@GuusZ Is er dan wellicht een alternatief telefoonnummer dat ik aan mijn collega's kan doorgeven? 

Zo ja, zou je deze dan willen invullen in je forumprofiel? 

Volgens de notitie van mijn collega is contact namelijk wel nodig. 


@Rutger_ 

Niet ideaal maar ik heb zojuist een tweede nummer ingevuld onder de sectie: Website.


@GuusZ Bedankt!

Ik heb de gegevens nogmaals doorgezet. Mijn collega's gaan hiermee aan de slag. 


@Rutger_ 

Vanmorgen de laatste keer contact gehad met jouw collega’s van de technische dienst (TD).
Er zat een fout op mijn eSim vanwege wijzigingen op het KPN netwerk (backend), daarom kon ik niet bellen/gebeld worden (zowel op de iPhone als de Apple Watch(AW)).
Deze fout is hersteld door de TD en de volgende dag kon ik weer bellen met mijn telefoon. De AW bleef helaas onbereikbaar. Ik heb daarom via de Watch app op mijn telefoon de eSim verwijderd van m’n AW en vervolgens weer toegevoegd. Daarna was ik weer bereikbaar op beide devices.

Bedankt voor jullie hulp!Â