Skip to main content

Ik heb mijn E-SIM op mijn telefoon opnieuw geïnstalleerd. Nu moet ik ook de multisim op mijn Apple Watch opnieuw installeren. Maar dit lukt niet omdat de oude SIM voor mijn Apple Watch nog actief is. Deze kan ik zelf niet uit mijn account halen. Kan deze uit mijn account worden gehaald zodat ik hem opnieuw kan activeren?

Hallo @Komadi ,

Ik vond deze info in een ander topic : 

Maar goed je moet echt deze stappen doorlopen:

 

  • kpn klantenservice bellen en hun zeggen dat je je multi sim wilt opheffen. Geef ze zo min mogelijk info verder 
  • zodra zij hem afmelden behoor je een sms te krijgen met het bericht dat je multi sim is stopgezet. 
  • zodra je het sms-je hebt ontvangen kun je op je eigen of nieuwe Apple Watch je multisim weer activeren. Startpunt hier is dan de AppleWatch app. 
     
  • Je multi sim zal na een korte periode geactiveerd worden op je Apple watch. De eerste keer duurde die bij mij een heel weekend?!! Maar de laatste keer was het met 15 minuten geregeld. 
     

dus volhouden en ze zo min mogelijk info geven omtrent je smartwatch. 


Ik heb vandaag gebeld met de tips van @Noordzee. Ze hebben de multisim uit mijn abonnement gehaald en ik zie hem ook niet meer in MijnKPN staan. Alleen heb ik geen SMS gekregen en kan ik mijn horloge nog niet activeren. Misschien dat het even duurt voordat hij helemaal is opgezegd. Anders moet ik nog een keertje bellen.


De eerste stap is gezet @Komadi .

Zoals je kon zien duurde het bij die ander ook het hele weekend. Dus even geduld nog. Je kunt maandagmiddag altijd weer bellen als het dan niet voor elkaar is. 


Het werkte gisteren nog steeds niet dus ik had maar weer gebeld naar KPN. Na een half uur aan de lijn te hebben gezeten en de KPN medewerker ook had overlegd met een collega kwamen ze tot de conclusie dat een nieuwe SIM kaart de oplossing was (ik had eSIM). Deze heb ik vandaag ontvangen. Blijkt dit een Duosimkaart te zijn. Hier heb ik niet om gevraagd en was mij ook niet gezegd dat ik dit zou krijgen. Ik hoop dat deze niet op mijn factuur komt te staan. Ook na het activeren van de SIM kaart(en) kan ik mijn horloge ook nog steeds niet instellen. Het heeft dus ook niks geholpen. Graag hoop ik dat een KPN medewerker hier op het forum er naar kan kijken en dit hopelijk recht kan zetten. 


Ik ben nu weer aan het bellen met KPN. Hopen dat het nu wordt opgelost


Medewerker heeft weer een Duosimkaart besteld. Ik geloof niet dat dit gaat helpen. Ik wordt hier wel erg moe van.


Wordt hier nog wat mee gedaan? Dit topic is door een moderator gemarkeerd als opgelost maar dat is het zeker nog niet. Ik zie inmiddels dat nieuwere topics nu worden beantwoord door medewerkers. Graag heb ik dat een medewerker nog naar mijn probleem kijkt. 


Mijn nieuwe advies is om een bezoekje te brengen aan een KPN-winkel. Want dan kunnen ze het ter plekke oplossen. 


Mijn nieuwe advies is om een bezoekje te brengen aan een KPN-winkel. Want dan kunnen ze het ter plekke oplossen. 

Thanks. Ik denk dat ik dat morgen maar ga doen als nog niemand van KPN hier heeft gereageerd. 


Ha @Komadi, dank voor je privébericht! Ik begrijp dat het nu nog steeds niet opgelost is? Een Multisim is te gebruiken met een duosim (en die kost niets extra's), dus dat is op zich geen probleem. Ik zie de Multisim nog steeds als actief, daar lijkt iets niet goed te gaan. Ik heb mijn collega's van de technische dienst aangestuurd en zij pakken het binnen 5 werkdagen op. Laat je nog even weten of het opgelost is?


Ha @Komadi, dank voor je privébericht! Ik begrijp dat het nu nog steeds niet opgelost is? Een Multisim is te gebruiken met een duosim (en die kost niets extra's), dus dat is op zich geen probleem. Ik zie de Multisim nog steeds als actief, daar lijkt iets niet goed te gaan. Ik heb mijn collega's van de technische dienst aangestuurd en zij pakken het binnen 5 werkdagen op. Laat je nog even weten of het opgelost is?

Ik ben inmiddels bij de KPN winkel geweest en daar is het opgelost. Het blijkt dus dat duosim niet samenwerkt met multisim. In de winkel is mijn simkaart vervangen door een normale simkaart. Daarna kon ik direct mijn horloge weer instellen. De medewerkers die mij een duosim hadden opgestuurd hebben dus het probleem verplaatst in plaats van opgelost. Ik had nooit gevraagd om een duosim dus ik snap niet waarom ik die tot twee maal toe had gekregen.