Skip to main content
Beantwoord

Na 2 maanden nog steeds geen iPhone 13 ontvangen

• December 23, 2024
  • 41 reacties
  • 504 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

41 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • April 9, 2025

En dan kan kpn niks doen??? Meen je dit nou?? Volgens mij is dit een fout van kpn!!!

Ik zou hetzelfde doen maar de realiteit is wel dat KPN er maling aan heeft wiens fout het is, die sturen gewoon een deurwaarder.

Heb je rechtsbijstand?

Mijn telefoon is ook door een koerier opgehaald, dan krijg je inderdaad geen bewijs. Geen poot om op te staan.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 9, 2025

En dan kan kpn niks doen??? Meen je dit nou?? Volgens mij is dit een fout van kpn!!!

Het moment dat de betaling bij de deurwaarder komt te liggen kan KPN dus niet meer helpen.

Dan gaat alle communicatie via het incassobureau ipv via KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • April 10, 2025

Het inschakelen van een deurwaarder is een keuze van KPN, geen verplichting. 

KPN gebruikt het wel zo maar dat is puur een machtsmiddel.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 11, 2025

Ik heb geen enkele bewijs gekregen uberhaupt. Het bewijs is dat ik de iphone 13 heb gekregen. Deze kreeg ik niet mits ik de iphone 11 meteen afgeef. Omdat deze door een extern koeriersbedrijf bij mij is afgeleverd (reconext).

had ik de iphone 11 niet bij ze afgegeven kreeg ik de iphone 13 niet (moest hem meteen omruilen)

Ah, wat zuur dat het dan alsnog mis lijkt te zijn gegaan ​@BDO Zorg 😕 Je hebt hem dus inderdaad niet opgestuurd, maar dat was in jouw geval ook helemaal niet de bedoeling omdat hij al mee was met de koerier. Ik ga hier intern even wat over navragen, als ik meer weet hoor je weer van me!

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 11, 2025

Het moment dat de betaling bij de deurwaarder komt te liggen kan KPN dus niet meer helpen.

Dan gaat alle communicatie via het incassobureau ipv via KPN.

Niet iedereen kan zo een bedrag zomaar missen.

En daarbij, als het echt onterecht is dan moet KPN het incassobureau weer uitschakelen en alles verwijderen. Je kan immers geen geld eisen of weghalen bij een klant als je er geen recht op hebt.

Kan je het bedrag wel even missen, zou ik het inderdaad ook niet terughalen om te voorkomen dat je in die ellendige molen terecht komt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 29, 2025

Hi ​@BDO Zorg,

Op 14 april is jouw situatie doorgezet naar een achterliggende afdeling en ik heb even in de gaten gehouden of er daarna nog zichtbaar iets gebeurd is, maar daar lijkt het niet op. Daarom hebben we nu nogmaals navraag gedaan, ik hoop dat ik snel een reactie ontvang en je iets concreets kan vertellen!

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Tuurlijk ik had niets anders verwacht van jullie.

Het enige wat ik nu weer hoor is dat er niks duidelijk is en dat mijn simkaart geblokkeerd is omdat ik het geld heb teruggeboekt.

*** is het enige wat ik over KPN kan zeggen.

Jullie zijn de gene die een fout maken en ik moet er van de dupe zijn. Ik moet *** bereikbaar zijn voor mijn bedrijf.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 7, 2025

Kan je het bedrag wel even missen, zou ik het inderdaad ook niet terughalen om te voorkomen dat je in die ellendige molen terecht komt.

Dit is wat ik bedoelde: met het terugboeken veroorzaakt u alleen maar meer problemen. Nu bent u afgesloten, staat u op de zwarte lijst en zult u een aanmaning ontvangen of een deurwaarders brief.

Misschien ​@Maja van KPN eens voor een update iemand aan ze jas trekken ?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb een reactie, er zijn meerdere collega's betrokken geweest bij deze reactie en door verlof tijdens de meivakantie heeft het even geduurd.

Voor zover men kan zien, is er door de koerier enkel een iPhone 13 afgeleverd, en niet een iPhone 11 ingenomen. Onze logistieke partner heeft het op deze manier aan ons bevestigd. Dit gaat om een levering op 6 februari om 15:50. Is dat wel de juiste levering die nu onderzocht is ​@BDO Zorg? Of heb je meerdere toestellen en zijn er meerdere koeriers geweest? 

Ik heb geen enkele bewijs gekregen uberhaupt. Het bewijs is dat ik de iphone 13 heb gekregen. Deze kreeg ik niet mits ik de iphone 11 meteen afgeef. Omdat deze door een extern koeriersbedrijf bij mij is afgeleverd (reconext).

had ik de iphone 11 niet bij ze afgegeven kreeg ik de iphone 13 niet (moest hem meteen omruilen)

Hoe is met jou afgesproken dat je de iPhone 13 pas zou krijgen als je de iPhone 11 bij de koerier in zou leveren? Is dit van te voren afgesproken en heb je hier wellicht nog iets van in een email staat of iets dergelijks? Heb je wellicht een videodeurbel waarmee het bezorgmoment is opgenomen? Ik wil benadrukken dat ik jou echt geloof, maar dat ik dat zonder bewijs wellicht niet goed duidelijk zal kunnen maken aan de partijen die hierbij betrokken zijn. 

Wat betreft de blokkade van je simkaart: zolang dit bedrag open blijft staan bij ons, zal je nummer geblokkeerd blijven. Deze blokkade is er vanuit ons automatische facturatiesysteem opgezet omdat je de factuur gestorneerd hebt en vervolgens ook niets hebt gedaan met de berichten die je van ons hebt ontvangen over de gevolgen van het storneren. Ik snap helemaal dat het niet goed voelt om deze factuur alsnog te betalen, omdat je de kosten niet terecht vindt, maar zonder een betaling zal je nummer niet weer actief worden gezet. Ik wil je aanraden om hier nu toch contact over op te nemen met onze klantenservice, wellicht is er een betalingsregeling mogelijk waardoor je gespreid kunt betalen en je tenminste wel weer bereikbaar zal zijn terwijl deze situatie verder op wordt gehelderd.

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2025

Beste ​@Maja van KPN 

Toen de bezorger wilde komen om te telefoon te leveren hebben zij mij gebeld en telefonisch een afspraak gemaakt. Zij zijn toeb gekomen en omdat ik niet thuis was en de iphone 11 bij me had wilde ze deze iphone 13 niet geven aan mijn partner omdat ze de iphone 11 eerst in ontvangst moesten nemen. De bezorger is weg gegaan. Er is weer telefonisch contact met me opgenomen om een nieuwe afspraak te maken en er is duidelijk benadrukt dat ik aanwezig moest zijn zodat ik de iphone 11 met de iphone 13 omruil. Ik gaf aan dat ik de afspraak met kpn had dat zodra ik de iPhone 13 had ik mijn oude iphone 11 binnen 2 weken moest opsturen. Zij gaven aan dat ze van een andere partij zijn en dat ik de iphone 11 bij ze inlever en ik dan mijn iphone 13 kreeg. Dit was allemaal telefonisch ik heb geen enkele mail van ze ontvangen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Weet je nog wel de datum van die eerste leverpoging, waarbij je zelf niet thuis was ​@BDO Zorg?

En weet je wellicht ook nog op welke datum en welk tijdstip die oproep plaats heeft gevonden waarbij aan is gegeven dat je de iPhone 11 in moest leveren?

• Auteur
  • Topper
  • May 13, 2025

Beste ​@Maja van KPN 

Uit mijn hoofd was het 4 of 5 februari dat de eerste poging was dat zij de telefoon kwamen brengen. De dag voor ik de telefoon in ontvangst heb genomen belde zij om een nieuwe afspraak te maken en vertelde ze dat ik de iphone 11 mee moest geven aan hun en ik dan de iphone 13 zou krijgen. Dit was in de namiddag dat ze belde.

Is het mogelijk om een telefoonnummer te krijgen van ze? Ik heb gemaild maar krijg geen reactie.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb nogmaals navraag gedaan en het enige dat wij hebben doorgekregen vanuit Reconext is dat er op de 6e, om 15:50 een iPhone 13 af is geleverd. Er wordt niks aangegeven over het innemen van een toestel.

We hebben 0800 8200008 als contactnummer staan bij vragen over reparaties, hopelijk kom je daar verder mee!

• Auteur
  • Topper
  • May 15, 2025

@Maja van KPN bedankt voor je reactie.

nou ik heb zelf contact opgenomen met Reconext en het gesprek opgenomen als bewijs. Waarin DUIDELIJK gezegd wordt dat hun werkwijze is: je geeft je oude telefoon af en krijgt de nieuwe telefoon mee. Dat is dus ook gebeurd. Moet ik het gesprek mailen? Zodat jullie het zelf horen???

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik ga er nogmaals achteraan ​@BDO Zorg, met de vraag of ze samen met Reconext alles voor jouw adres wederom goed willen bekijken!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 19, 2025

Er zit schot in de zaak ​@BDO Zorg! Mede dankzij jouw aanvullende uitleg, is het toch nogmaals bekeken, en blijkt dat er ergens in de administratie iets mis is gegaan waardoor het ophalen van het toestel niet op de juiste plek is genoteerd. Inmiddels heeft Reconext aan ons doorgegeven dat er toch wél een toestel retour is. 

Omdat onze klachtenafdeling de juiste partij is voor het afhandelen van de vergoeding van de €552,- laat ik het verder even aan de collega's daar over om dit verder met je op te pakken, je zult door ze gebeld worden (als dat niet al was gebeurd).

Mijn excuus nogmaals voor de ontstane situatie, je hebt echt meerdere keren flink pech gehad met alles omtrent je iPhone 11 ☹️ Ik ben dan ook heel blij dat het nu toch opgelost gaat worden!