Skip to main content

Ik heb de esim op iPhone XS gezet. Daarna fysieke Sim werk erin gedaan. Later toch fysieke Sim eruit. Nu kan ik niets meer met 06 nummer. Esim niet geblokkeerd ofzo. iPhone laat ook geen 06 nummer zien bij instellingen. 
hoe kan ik dit herstellen ?!

Hallo en welkom, @Wendy105!

Je ervaart problemen met de e-sim, begrijp ik. De enige oplossing is nu om:

  1. eerst een nieuwe fysieke simkaart aan te vragen
  2. deze daarna online te activeren
  3. en vervolgens de e-sim opnieuw installeren

Dank je

al die tijd ben ik telefonisch niet bereikbaar ???

kan ik wel het nr doorschakelen ? 
 

gr 


Helaas ja. Jouw nummer is nu niet aan een sim gekoppeld. 😞 Je kan ook naar de KPN winkel, dan krijg je daar een nieuwe simkaart en loop je als het ware nog bellend de winkel weer uit. 

Maar wat je ook nog eerst kan proberen:

E-sim opnieuw installeren via MijnKPN app

Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren

Let op: dit is dus alleen mogelijk als e-sim al eerder op het toestel geïnstalleerd is geweest omdat het e-sim profiel gekoppeld is aan het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van het toestel. De MijnKPN app herkent dit en zal dan de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Hieronder enkele voorbeelden hoe dit in de MijnKPN app wordt weergegeven.


Nou bellend de winkel uit… vanwege storing kan Sim niet geactiveerd worden. Als hele dag niet bereikbaar. 


@Wendy105 is dat het bericht dat je in de winkel kreeg? Of is dat nadat je zoals in de tip van @Bart_Z hebt geprobeerd opnieuw te activeren?


Ik ben in de kpn winkel een nieuwe fysieke Sim gaan halen. Deze zit erin. In mijn kpn wordt de juiste pukcode aangegeven Vd nieuwe simkaart. Alleen de knop siM activeren lukt niet


Zou je eens jouw profiel in willen vullen @Wendy105? Vermeld s.v.p. dan ook even bij Persoonlijke opmerkingen het nieuwe simkaartnummer. Dan kijk ik of vanuit hier de simkaart te activeren is. 


De simkaart is het probleem niet (doet het in andere iPhone) dus het zit in de iPhone XS. In scherm: geen Sim kaart terwijl die erin zit en in andere mobiele werkt 

 


De simkaart is het probleem niet (doet het in andere iPhone) dus het zit in de iPhone XS. In scherm: geen Sim kaart terwijl die erin zit en in andere mobiele werkt 

 

 

 

Oke, duidelijk. Als het in het toestel zit, dan zal die gerepareerd moeten worden ben ik bang. Er gaat iets mis met de simkaartlezer @Wendy105 


De Simkaartlezer deed t prima tot dat de Esim handelingen plaatsvonden. 


Zelf opgelost:

  1. Fabrieksinstellingen terug gezet
  2. labels van dubbele Sim verwijderd