Skip to main content

LS,

 

Al jaren heb ik in mijn huis volledig bereik genoten van KPN. Tot vorige week. Opeens was het bereik helemaal weg. Bij storingen was te lezen op de site van KPN dat er onderhoud zou bezig zijn aan de zendmast. Dit zou tot 1 maart 18.00 uur duren. Helaas was dat niet zo.

Een paar keer gebeld en moest mijn telefoon resetten, de simkaart verwijderen, instellingen opnieuw invoeren. Echter niks mocht baten. Daarbij werd er volledig aan voorbij gegaan dat het niet alleen op mijn privetoestel was. Als grensarbeider heb ik namelijk ook een ander toestel met een Proximus simkaart die op welk Nederlands netwerk dan ook kan verbinden zo ook bij KPN. Ook deze heeft geen bereik als ik hem aanmeld bij KPN. (Wel op Vodaphone en Tele2 Hybrid).

De maat was vol toen KPN aangaf niks te kunnen doen en dat ze mij een andere SIM-kaart wilde sturen. Maar het ligt niet aan mijn toestel noch simkaart: er is gewoon iets goed misgegaan tijdens het onderhoud aan de zendmast. De dekkingskaart zegt ondertussen dat ik volle bak bereik moet hebben, maar bellen gaat erg moeizaam en internet is al helemaal niet mogelijk.

 

Het betreft 4587CA 21 (huisnummer is van een leegstaand huis in de het blok wegens privacy). Zou KPN hier aub naar willen kijken?

 

 

Wat ontzettend vervelend dat je bereik met kpn nu weg is. Met je kpn simkaart kan je wel via wifi bellen. Zet dan '’Bellen via Wifi'’ aan op je toestel. Als ie verbinding heeft met je wifi zal dan niet alleen internet maar ook bellen/sms daarover gaan.

Ik heb de postcode gecheckt en daarop is geen storing bekend. Maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen. 

http://kpn.com/storing 

Een kpn moderator zal hier nog komen. Zet je daarvoor je gegevens in je profiel? Daar kan je gewoon je (echte) naam en adres in zetten, want dat profiel is niet openbaar.

https://forum.kpn.com/settings/profile 


Beste KPN,

Graag hier direct een storing van maken, en dit zsm oplossen! Meerdere personen in regio Kloosterzande (postcode 4587) hebben problemen met KPN Mobiel sinds het onderhoud van 1 maart.

 

Zelf heb ik op mijn privé nummer en zakelijk nummer geen tot zeer slecht bereik, mijn partner heeft tevens ook geen bereik met KPN !

 

@Jennifer89  Je bent dus niet de enige die problemen heeft, en dit ligt zeker niet aan je mobiel of sim-kaart.

 

:angry:

 


@DDuck 

Ik heb al aangegeven hoe je afwezigheid van 4G/5G bereik kunt ondervangen door '’Bellen via Wifi'’ aan te zetten op je telefoon.


@DDuck

Ik heb al aangegeven hoe je afwezigheid van 4G/5G bereik kunt ondervangen door '’Bellen via Wifi'’ aan te zetten op je telefoon.

Hoewel ik weet dat je probeert te helpen, maar helaas heeft Kloosterzande geen dekkend Wifi-netwerk. Natuurlijk kunnen we thuis over wifi bellen, maar is erg vervelend als je de tuin in ga, de hond uit laat, naar de winkel ga of enige activiteit waar je net geen wifi heb. Dat is toch wel een hoofdreden dat ik mobiel internet en mobiele telefonie hebt. Anders had ik wel voor een landline gekozen. 

Ben in ieder geval al blij en gesterkt door het feit dat ik niet de enige ben die dit ervaart. Nu KPN nog overruigen :)

 

 


Euh, je hebt helemaal geen vast internet thuis begrijp ik?? @Jennifer89 

Is ook 2G (vh. GSM) uit de lucht? Dit i.v.m. je hondenwandelingetjes en bereikbaarheid.


Euh, je hebt helemaal geen vast internet thuis begrijp ik?? @Jennifer89 

Zeker wel, maar mijn Wifi router mag helaas slechts op 100mW zenden volgens de Nederlandse regelgeving. Een groot deel van Kloosterzsnde dekkend krijgen gaat me daarmee niet lukken. 


Maar… je kunt zelf dan wel bellen via je eigen wifi en dat bedoelt Peter.

 

Anyway, wij hadden hier ook storing na onderhoud. Blijven hameren!

 

 


maar mijn Wifi router mag helaas slechts op 100mW zenden volgens de Nederlandse regelgeving. Een groot deel van Kloosterzsnde dekkend krijgen gaat me daarmee niet lukken. 

Nee, dat is waar, dat gaat niet lukken.

Vandaar mijn vraag over 2G (kan je i.i.g. tijdens wandelen met de hond en boodschappen doen bellen/gebeld worden).

Ook 3G is, tot 31 maart, nog werkend. 

Maar of 2G en 3G op je mast ook zijn getroffen kan ik niet checken, jij wel.


maar mijn Wifi router mag helaas slechts op 100mW zenden volgens de Nederlandse regelgeving. Een groot deel van Kloosterzsnde dekkend krijgen gaat me daarmee niet lukken. 

Nee, dat is waar, dat gaat niet lukken.

Vandaar mijn vraag over 2G (kan je i.i.g. tijdens wandelen met de hond en boodschappen doen bellen/gebeld worden).

Ook 3G is, tot 31 maart, nog werkend. 

Maar of 2G en 3G op je mast ook zijn getroffen kan ik niet checken, jij wel.

 

Sorry, maar dat 2G verhaal had ik even volledig gemist. De telefoon geeft geen enkel streepje. Soms lukt het om een telefoontje te maken en soms niet. Lukt het om verbinding te maken dan is het een zeer slechte verbinding.

Als ik "bellen via 4G" op mijn mobiel uitschakel dan verandert dat niks aan de slechte verbinding of het vele falen om een verbinding op te zetten. Ik ga er daarbij vanuit dat ik terugschakel naar 2G voor mijn telefoongesprekken met die setting.

Internet overigens idem dito. Het enge E'tje van Edge is met grote regelmaat te zien.  

 


Ah, E. Dat is de '’snelste'’ 2G verbinding inderdaad. Met 128 Kb/s niet echt denderend qua internet op een moderne phone. Maar bellen/sms zou dan wel moeten kunnen.


Ah, E. Dat is de '’snelste'’ 2G verbinding inderdaad. Met 128 Kb/s niet echt denderend qua internet op een moderne phone. Maar bellen/sms zou dan wel moeten kunnen.

Ik heb nog even verder gekeken en kwam onder de instellingen "netwerknodus" tegen. Ik kon daar kiezen uit . "4g/3g/2g automatisch verbinden" "3g/2g automatisch verbinden" , "alleen 3g" en "alleen 2g".

Ik heb hem gezet op 3G en de telefoon herstatt. Wederom geen streepjes bij het bereik. Bellen is niet mogelijk en hoewel je mooi 3g logo krijg ook geen internet.

Ditzelde gedaan met "alleen 2G" en de teleroon herstart. Nu merk ik 1 streepje als ontvangst als ik buiten sta. Telefoongesprekken klinken nog steeds even slecht en komen niet tot stand of worden verbroken.

Het had een uitkomst geweest als ik het probleem tijdelijk kon oplossen door gebruik te maken van 3g of zelfs 2g, maar helaas. Het probleem zit gewoon op alle banden.

Toch bedankt voor het meedenken. Wordt gewaardeerd en sorry dat ik je niet begreep :)


Hoi @Jennifer89  en @DDuck : Is het bereik nog steeds zo slecht? Ik heb een aantal concrete voorbeelden nodig. Ik zal de feedback van @DDuck  doorsturen naar de technische dienst. 

@Jennifer89 : wil jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een update geven? Mochten jullie nog meer mensen kunnen mobiliseren die even in dit topic willen reageren zal dat de zaak helpen.  

 


in de omgeving 4587EH heeft iedereen momenteel geen tot zeer slecht bereik. Ikzelf via Simyo anderen via kpn. Simyo maakt gebruik van kpn netwerk. Gisteren gebeld met Simyo, ik kreeg te horen dat er een storing was die om 21:00 opgelost zou moeten zijn. Dat is dus niet gelukt, want nog steeds geen bereik vandaag. Dit is al een aantal dagen zo, daarvoor altijd prima bereik.


Hi @MdS3 en de rest. Zou je, zoals Erwin het vroeg, je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen we deze voorbeelden doorzetten naar onze technische dienst. 


Beste @Alex_P ik ben geen klant bij KPN en heb dus ook geen KPN profiel. Ben wel klant bij Simyo en heb het aan Simyo doorgegeven. Zij sturen mij een storingenformulier door op de eerst komende werkdag.


Hoi @Jennifer89  en @DDuck : Is het bereik nog steeds zo slecht? Ik heb een aantal concrete voorbeelden nodig. Ik zal de feedback van @DDuck  doorsturen naar de technische dienst. 

@Jennifer89 : wil jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een update geven? Mochten jullie nog meer mensen kunnen mobiliseren die even in dit topic willen reageren zal dat de zaak helpen.  

 

@Erwin_  Nog steeds geen tot zeer slecht bereik! Is er al bekend wanneer dit wordt opgelost?


@DDuck  Ik heb een melding gemaakt bij onze netwerkbeheerder. Die gaan contact met jou zoeken. Dit kan een aantal dagen duren. 

(des te meer meldingen we hierover krijgen, des te beter. Dus als je nog ‘lotgenoten’ deze kant op kan sturen zou dat helpen. )


Wij hebben hetzelfde probleem!


Hier Zelfde probleem slecht of geen bereik in Kloosterzande 


Hier ook hetzelfde probleem met twee zakelijke abonnementen.


Dank allemaal voor de reacties. De storing is dankzij jullie in kaart gebracht en we werken aan een oplossing. De verwachtte oplosdatum is 14-3. 

 


Zo, nog 6 dagen. Is ie omgevallen, weggewaaid of zo ???


Geen idee, @PeterG .  Misschien dat ie anders afgesteld moet worden of er mist een stukje hardware. Allemaal gokjes. Er is geen detail informatie beschibaar helaas. 


@DDuck , @MdS3 , @DDuck , @Jennifer89 , @Olaf Tieleman 

Is er inmiddels weer verbinding?