Skip to main content

Hallo medewerker, 

Ik hen in 2021 mijn Telfort abbonement omgezet naar Kpn.

KPN 2021 3 GB PLUS 2 GB.

Wat schets mijn verbazing dat wanneer ik mijn internet bundel niet op heb het gewoon weg is.

Dat vind ik vreemd ik heb hiervoor betaald en het word mij zo ontnomen. 

Gisteren  had ik nog 2 gb over en vandaag heb ik in plaats van 7 gb maar 5.

Heeft U hier een verklaring voor ? .

Met vriendelijke groet, 

Henk van Oeffelt. 

Dat klopt helemaal.  Bij kpn kan je geen mb's meenemen.  Wordt ook gecommuniceerd en daar is de prijs ook op gebaseerd. Overigens kan dit bij geen enkele provider meer.


Dat klopt helemaal.  Bij kpn kan je geen mb's meenemen.  Wordt ook gecommuniceerd en daar is de prijs ook op gebaseerd. Overigens kan dit bij geen enkele provider meer.

Dit is 100% juist. Bij het aangaan van de KPN Hussel abonnement verdwijnen alle oude voorwaarden en krijg u een nieuw contract met nieuwe voorwaarden. Zoals het niet kunnen meenemen van uw MB’s.


Als mij dit van te voren was verteld was ik bij mijn Telfort abbonement gebleven.

Ik vind deze gang van zaken belachelijk. 

Als ik met mijn auto bij een tankstation sta en mijn tankinhoud is 50 liter en ik heb maar 20 nodig .

Dan is het toch vreemd als de pomphouders zegt dat ik 50 liter moet betalen.

Dan vind ik dat diefstal.


Vergelijking gaat m.i. een beetje mank, bovendien kan/kon je niet een Telfort abonnement behouden, daar er een migratie was… het merk hield op te bestaan.


Hallo @Henk van Oeffelt , daar tegenover staat dat je mb's kunt delen met huisgenoten en dat had TFT weer niet.

 


 mijn tankinhoud is 50 liter

Je kon het bij Telfort 2 maanden meenemen. Dus in december een restant van november en oktober. Dus de 50 liter van oktober of november verdwijnt dan ook zonder gebruikt te zijn.

Telfort was bij mijn weten de enige provider die die in mijn ogen rare structuur had.

Maar even een wedervraagje (retorisch overigens): hoeveel van de meegenomen data verbruikte je werkelijk??

Verder: je had nu van het maandverbruik van 5 GB er 3 verbruikt. Dan is die 5 dus ruim voldoende kennelijk. Ik denk zo maar dat je met dit gemiddelde verbruik, ca. 3 GB, zelfs helemaal niet de meegenomen GB's ook maar nodig had of verbruikte.

De voorwaarden staan gewoon op de site overigens. Op de bestelpagina.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/

Voorwaarden en tarieven

Tarieven bellen en sms'en

Onbeperkt bellen bij een telefoonabonnement is ook echt onbeperkt bellen. Met uitzondering van nummers buiten de EU en de informatiekosten van betaalde servicenummers. Denk bijvoorbeeld aan 0900-nummers.

Heb je geen onbeperkt bellen/sms’en en ben je door je minuten en sms’jes heen? Dan betaal je in Nederland en in de EU hetzelfde buitenbundeltarief: 0,23 cent per minuut en 0,07 cent per sms.

Tarieven Mobiel Internet

Je betaalt nooit voor MB’s buiten je abonnement in Nederland en de EU. Wel wordt de maximale snelheid voor de rest van de maand verlaagd naar 64 Kbit/s down- en 32 Kbit/s upload. Je ontvangt een sms-bericht als je 50%, 75% en 100% van je MB’s verbruikt hebt.

:arrow_right: Minuten, sms’jes en MB’s die je over hebt, kun je niet meenemen naar de volgende maand.

Inflatiecorrectie

Het tarief van je telefoonabonnement wordt jaarlijks vanaf oktober aangepast met de inflatiecorrectie. De hoogte hiervan wordt bepaald door de Consumentenprijsindex van het CBS.