Skip to main content

Sinds onze overstap (mobiel) van Vodafone naar KPN ben ik onbereikbaar voor personen met een abonnement van Ziggo/ Vodafone. Zij krijgen een bericht dat het nummer niet bestaat en kunnen geen voicemail inspreken, zelf krijg ik geen melding van een gemiste oproep.

Ik ben wel bereikbaar voor alle andere mensen en kan zelf iedereen bellen. Betreft een Iphone 13pro.

Telefoon en netwerk settings zijn gereset en ook na een nieuwe simkaart - blijft het probleem bestaan, ook als ik een andere toestel gebruik.

Dit probleem zie ik vaker terug komen op het forum
Waarschijnlijk staat mijn nummer nog bij Ziggo als ‘ intern’ geregistreerd en worden ziggoklanten intern naar mijn nummer geleid, dat daar niet meer als intern nummer bestaat. 
Op dit forum staan meerdere post met hetzelfde probleem: dat ook uiteindelijk is opgelost. 

Maar mijn ticket ligt al 10 dagen bij jullie en niemand pakt het op. Erg frustrerend want ik werk als freelancer en ben nu niet bereikbaar voor klanten.

@klantenservice ik hoop dat jullie dit op willen pakken. Mijn klantnummer, adres en de nummers die mij niet kunnen bereiken staan in mijn profiel.

Hallo @JudithDB ,

Je geeft zelf aan dat het probleem waarschijnlijk is, dat het in de administratie van Ziggo niet goed staat. 

Heb je al een poging gewaagd om Vodafone/Ziggo hiervoor te benaderen? Dat lijkt mij dan de kortste en snelste klap. 

Hallo @JudithDB 

Dan heb je waarschijnlijk last van het verschijnsel “onvolledige portering". Dan is er bij Vodafone een instelling aan blijven staan (net als hier). Dit probleem moet doorgezet worden naar de backoffice (technische dienst) KPN die dit samen met de technische dienst van Vodafone moet oplossen.

Het snelste bel je hiervoor met KPN klantenservice op 0800-0402. Geopend op maandag t/m vrijdag 08.00 tot 18.00 uur, zaterdag tot 17.00 uur.

Maar mijn ticket ligt al 10 dagen bij jullie en niemand pakt het op. Erg frustrerend want ik werk als freelancer en ben nu niet bereikbaar voor 

Hoi @RBxx ,

Zo te lezen heeft ze al gebeld met 0800-0402. Maar KPN is hiervoor afhankelijk van Vodafone/Ziggo. Daarom het advies om daarheen te bellen. Dat zou ik in elk geval zelf doen als het mij zou overkomen. 

@RBxx Zojuist Vodafone gebeld en die konden niets voor mij doen, was de reactie.

Als ik andere topics lees (zoals hieronder) lijkt het inderdaad “onvolledige portering” en moet de technische dienst hiermee aan de slag.

Het frustrerende is dat dit ticket al 10 dagen bij KPN ligt.

@RBxx Zojuist Vodafone gebeld en die konden niets voor mij doen, was de reactie.

Als ik andere topics lees (zoals hieronder) lijkt het inderdaad “onvolledige portering” en moet de technische dienst hiermee aan de slag.

Het frustrerende is dat dit ticket al 10 dagen bij KPN ligt.

Wat jammer!

Helaas kun je hier op het forum ook verder niet hiervoor geholpen moeten worden. Alleen de technische dienst van KPN kan dan de juiste schakeling maken. 

Vervelende situatie @JudithDB , maar KPN backoffice is toch de juiste weg. In het geval van dit topic was er binnen 1-2 dagen resultaat. Heb je ondertussen nog een keer 0800-0402 gebeld?

Zojuist weer met 0800-0402 gebeld, maar het moet echt opgepakt worden door het expertteam en ze kunnen mij niet doorverbinden of verder helpen.

Ik zie inderdaad ook dat bij andere klanten het binnen 2 dagen is opgelost, terwijl ik al 10 dagen wacht. Ik had meer verwacht van KPN. We hebben KPN klein zakelijk en voor een deel van mijn klanten ben ik nu al een maand onbereikbaar.

Kan ik op andere manieren escaleren? 

Dit verschijnsel ken ik nu toch al weer veel te lang.
Even een nummer (met toen ook dit gedoe) opgezocht :
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
Laatste portering : 27-05-2016
En voor die tijd kende ik het verschijnsel ook al.
De fout zit bij de aanbieder waar je vandaan komt !

@KeesYagi bedankt voor het meedenken, maar de link naar het ACM is voor vaste nummers. Dit betreft een kwestie met een mobiel nummer. 

@KeesYagi bedankt voor het meedenken,

Dank voor dank.

maar de link naar het ACM is voor vaste nummers.

O !, dat zie ik nergens, waarom veronderstel je dat ? en een test met een mobiel nummer werkt (bij mij) gewoon.

Dit betreft een kwestie met een mobiel nummer. 

Dat maakt voor het principe niet uit, in de Z. administratie staat het nummer nog als eigen nummer.
Bij de coin.nl staat het wel al goed dus iedereen behalve Z. gebruikers kunnen je bellen.

@KeesYagi oke ik heb het nummer kunnen traceren, als huidige aanbieder staat “KPN B.V.” dus dat is in orde. Maar het probleem blijft bestaan, dat ik niet bereikbaar ben voor Vodafone klanten. 

Zou na 10 dagen graag geholpen worden door het expert team van KPN.

Iemand tips hoe ik dit kan escaleren?

Het probleem zit bij Z.
Maar ja, een contact leggen met de juiste persoon daar zal wel een uitdaging zijn :-/
( zoals bij elk (te) groot bedrijf ! )
En als je contact krijgt vraag dan ook of ze dit probleem structureel kunnen oplossen . . .

@KeesYagi Het probleem zit bij KPN - zij zijn mijn provider en met hun heb ik sinds een maand een contract. Dat ik niet bereikbaar ben voor Ziggo/Vodafone klanten is iets wat vanuit KPN opgelost moet worden. Bij Ziggo/Vodafone kunnen ze geen ticket meer voor mij aanmaken omdat ik geen klant ben (logisch) - ook zij geven aan dat het KPN expertteam dit moet uitzoeken en waar nodig contact op kan nemen.

@KPN Het is belachelijk dat mijn ticket al 12 dagen open staat als Klein Zakelijk klant. Wie o wie kan mij helpen sneller bij het expertteam te komen en ik weer bereikbaar ben voor al mijn klanten?

Wegens onvolledige portering ben ik niet bereikbaar voor Vodafone nummer. Hiervoor is een ticket aangemaakt voor het expertteam - dit duurt echter al 12 dagen. 

Ik bel iedere dag met 0800-0402 maar krijg steeds het zelfde bericht, “wachten tot het expertteam dit oppakt”. Hoelang dit nog gaat duren kunnen ze mij niet aangeven. Ronduit frustrerend want ik heb een Klein Zakelijk abonnement en ben nu niet bereikbaar voor een deel van mijn klanten.

@KPN expertteam gegevens staan in mijn profiel - willen jullie dit zo snel mogelijk oppakken?

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Zojuist weer met 0800-0402 gebeld, maar het moet echt opgepakt worden door het expertteam en ze kunnen mij niet doorverbinden of verder helpen.

Ik zie inderdaad ook dat bij andere klanten het binnen 2 dagen is opgelost, terwijl ik al 10 dagen wacht. Ik had meer verwacht van KPN. We hebben KPN klein zakelijk en voor een deel van mijn klanten ben ik nu al een maand onbereikbaar.

Kan ik op andere manieren escaleren? 

Wat overblijft @JudithDB is het indienen van een klacht. 

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

@KeesYagi Het probleem zit bij KPN -

Neen, KPN stuurt alle oproepen die daar binnen komen keurig naar je telefoon, maar de oproepen van Z. nummers komen niet aan bij KPN.

Dat ik niet bereikbaar ben voor Ziggo/Vodafone klanten is iets wat vanuit KPN opgelost moet worden.

Als je het zo bekijkt, ja.

Bij Ziggo/Vodafone kunnen ze geen ticket meer voor mij aanmaken omdat ik geen klant ben

Je zou kunnen vragen of de Z. abonnees . die je niet kunnen bellen een klacht indienen bij Z.

(logisch) -

Niet naar mijn idee.

ook zij geven aan dat het KPN expertteam dit moet uitzoeken en waar nodig contact op kan nemen.

Bureaucratie . . .  ( is dat de juiste term ? )

Er moet bij Z. toch echt iemand zijn die dit probleem kent.
Echt ongelofelijk, dat zoiets basaals na al die jaren nog steeds niet opgelost is.

@KeesYagi bedankt voor je suggestie, we hebben via de werktelefoon van mijn man (die Vodafone als provider heeft) Vodafone gebeld. Die herkende het probleem, maar gaf aan dat KPN de analyse moet uitvoeren.

@Noordzee ook dank voor het meedenken. Heb van de week al een klacht ingediend. Enige reactie was dat ik het gewoon moest afwachten tot het expertteam tijd had….

Via een klacht uiteindelijk vandaag opgelost, inderdaad onvolledige portering. 

Goed om te horen dat het is opgelost @JudithDB 

Jammer dat het zo lang heeft geduurd en zoveel moeite kostte.

Via een klacht uiteindelijk vandaag opgelost, inderdaad onvolledige portering. 

Fijn dat het uiteindelijk is gelukt. Jammer dat het via een klacht moest, maar goed: het belangrijkste is dat je nu weer volledig bereikbaar bent. 👍

Hi @JudithDB, welkom hier. 

Een korte uitleg vanuit ons over dot proces. Dit is inderdaad een onvolledige portering en het ligt aan een instelling tussen de 2 providers. Omdat je daar geen klant meer bent dient het inderdaad via ons te gaan, omdat wij als provider je nummer overnemen. 

Ik verwacht dat dit wel door de technische dienst is opgelost, het aanmaken van een klacht wordt ook alsnog door hun opgelost. Bellen via de klantenservice is de juiste stap, via 0800-0402.

Ik vind het uiteraard fijn om te zien dat het nu goed werkt. 

Reageer