Skip to main content

Na de laatste update van kpn kan ik sommige apps niet meer openen. Dit is nog nooit een probleem geweest.

Admin: Topic verplaatst naar juiste categorie

Hallo @Jolanda S , heb je al eens een ‘frisse start’ op de decoder uitgevoerd?

 


Hallo @JanD , ik heb de router van de stroom gehad zoals ze in de sms van kpn stond maar dat doet niets. Ook apps verwijderd en opnieuw gedownload. 


Hallo @JanD , ik heb de router van de stroom gehad zoals ze in de sms van kpn stond maar dat doet niets. Ook apps verwijderd en opnieuw gedownload. 

Euhm... op de tv ontvanger kun je geen apps verwijderen en opnieuw downloaden. Dus, over welk apparaat heeft u het? Merk en type?


Oohh sorry. Het gaat om mijn telefoon. Samsung s10


Oohh sorry. Het gaat om mijn telefoon. Samsung s10

Hallo @Jolanda S Je vraag in de verkeerde rubriek gesteld, dan krijg je ook verkeerde antwoorden.

 

 


Oohh sorry. Het gaat om mijn telefoon. Samsung s10

Updates van uw Samsung telefoon komen niet vanuit KPN, maar vanuit Samsung zelf. Mogelijk zijn de apps verouderd.

KPN kan wel de Experiabox geüpdate hebben. Maar dat kan geen invloed hebben op de werking van uw apps. En als dat al wel zou zou zijn, dan zouden de apps het wel moeten doen als uw toestel via 4G verbonden is.


Het is na de update gebeurd en op 4g gaat ze direct open. Ik heb nooit problemen met de apps gehad en na de laatste nieuwe update is het begonnen. Wel toevallig dan.


En alle apps zijn up to date 🙂


Ik ga even contact oonemen met kpn zelf. Lijkt me wat beter.


Wat voor apps zijn het? Bekende apps? Krijgt u een foutmelding? U heeft wel gewoon internet op het toestel?


@Jolanda S Maar over welke “update van KPN” gaat het nu eigenlijk?

Op de mobiel (Telfort→ KPN?), op de ExperiaBox (welke heb je)?


Hallo Ruud. Die van de box. Ze hebben pas in de nacht een update uitgevoerd. Ook voor de wifi. Sindsdien kunnen wij bepaalde apps op onze telefoons niet meer openen. Wel op 4g maar niet meer via de wifi.


Hoi @Jolanda S , als forumlid en klant van KPN (net als jij) doen we ons best je te helpen. Bedenk wel dat we alleen weten wat jij ons vertelt. Alleen KPN moderators kunnen in de systemen (mee)kijken.

Geef dus zoveel mogelijk informatie, maar denk wel aan je privacy. Dus geen persoonlijke info in jouw reacties a.u.b. Welke Experia Box heb je? Doen alleen bepaalde apps (welke?) het niet, maar andere wel? Kan je wel naar websites gaan met de browser?


Ik heb de experiabox v10A

Er openen veel apps niet meer en een aantal wel. Op 4g opent alles. Ik kan in de browser naar pagina's, heel snel zelfs. 

Het probleem is bij ons op alle telefoons begonnen na die nachtelijke update van kpn. Nooit problemen gehad. 

Apps eraf en opnieuw installeren gaat ook niet...het probleem blijft.

 


Ik zeg  een nieuw modem, lijkt me duidelijk.


@Jolanda S  Heb je deze reset al eens geprobeerd :

Monteursreset voor de V10a :
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!

Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem. 

 

 


Gebruik je misschien KPN Veilig?

Een app zou een foutmelding kunnen geven. Als er iets met WiFi is ofzo. Of er mankeerd wat aan de verbinding ofzo. Maar dat apps helemaal niet openen is heel raar.

Wat doen de apps als je zowel WiFi als 4G uit hebt? Vliegtuigstand?


Ik heb de experiabox v10A

Er openen veel apps niet meer en een aantal wel. Op 4g opent alles. Ik kan in de browser naar pagina's, heel snel zelfs. 

Het probleem is bij ons op alle telefoons begonnen na die nachtelijke update van kpn. Nooit problemen gehad. 

Apps eraf en opnieuw installeren gaat ook niet...het probleem blijft.

Hi Jolanda, van harte welkom hier! Ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten, goed om te zien dat er al hulp uit verschillende hoeken toegesneld is. Zoals Ruud al vertelde weten we alleen wat je ons vertelt, alle informatie is welkom.

Kan je uitleggen wat er precies gebeurt wanneer je via wifi verbonden bent? Oftewel, wat bedoel je met dat apps niet openen? Kan je op dat moment internet via de browser wel gebruiken? Ik ben benieuwd of je de laatste tips en vragen van Radioman en Nick hierboven al hebt gezien en geprobeerd. 

Daarnaast raad ik je ook aan om onze Wifi Manager eens te doorlopen. Dit is een handige servicetool die je stap voor stap helpt om je verbinding en wifi te verbeteren. Daar komt altijd een resultaat uit. Ik ben benieuwd welke dat bij jou is.


Kpn heeft reset modem gedaan en alles werkt weer.


Kpn heeft reset modem gedaan en alles werkt weer.

Goed om te horen, dank voor het delen. Klop gerust op het forum aan als we je kunnen helpen. Wees dan zo volledig en uitgebreid mogelijk, op die manier maak je het ons (andere forumbezoekers en ons als moderators) het makkelijkst om hier met je mee te denken.